Výrobní jubileum: Škoda Auto vyrobila třímiliontý vůz v Číně

004 Production Milestone Škoda Auto Manufactures Three Millionth Car In China

Společnost ŠKODA AUTO v Číně dosáhla dalšího milníku: V závodě v Ning-po dnes sjel z linky třímiliontý vůz značky ŠKODA vyrobený v Číně od zahájení výroby v roce 2007. Česká automobilka ve společném podniku se svým partnerem ve čtyřech čínských závodech vyrábí devět modelů značky ŠKODA z různých segmentů. Čína je od roku 2010 největším trhem značky ŠKODA a jedinou zemí, v níž automobilka nabízí pět modelů SUV. Do tohoto segmentu patří i vůz, s nímž značka dosáhla dalšího výrobního rekordu: třímiliontým vozem ŠKODA, vyrobeným v Číně, je KAROQ.

Dr. Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky, k výrobnímu jubileu říká: „Velmi dobře si pamatuji, jak jsme byli všichni hrdí, když z výrobní linky v Číně sjel první vůz značky ŠKODA. Bylo mi velkou ctí být během této události přítomen osobně. Těší mě, že vám dnes mohu opětovně pogratulovat k dalšímu velkému úspěchu: 3 miliony vozů ŠKODA vyrobených v Číně, to jsou 3 miliony důvodů k oslavě. Jménem celého představenstva ŠKODA AUTO bych chtěl poděkovat vám všem, kteří pracujete v SAIC Volkswagen. Milníku 3 milionů vyrobených vozů se nám podařilo dosáhnout právě díky vašemu týmovému duchu a odhodlání. Zároveň chci poděkovat našemu joint venture partnerovi v Číně – společně totiž vyrábíme vozy nejvyšší kvality, které jsou našimi zákazníky v Číně velmi dobře hodnoceny.“

Mohlo by vás zajímat:  Seat spojil síly s módním řetězcem Mango

Dr. Ralf Hanschen, prezident společnosti ŠKODA China, říká: „Výroba a dodání tří milionů vozů zákazníkům představuje pro značku ŠKODA v Číně mimořádný milník. Jsme hrdí na to, že tento milník představuje výsledek atraktivní modelové palety, úzké spolupráce s naším partnerem SAIC Volkswagen, vysoce profesionálních služeb prodejců značky ŠKODA a velkého úsilí všech našich kolegů. Vděčni jsme zejména za důvěru, kterou nám projevují naši zákazníci. ŠKODA je odhodlána jim v budoucnu nabídnout i další inteligentní řešení mobility.“

ŠKODA byla na čínském automobilovém trhu aktivní už ve třicátých letech dvacátého století: v roce 1936 tu česká automobilka provozovala pět obchodních zastoupení. Aktuální úspěšná historie začala v roce 2007, kdy se ŠKODA na čínský trh vrátila lokální výrobou modelu ŠKODA OCTAVIA v Šanghaji v rámci společného podniku SAIC Volkswagen.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen Golf VII Variant v provedení 4 Motion

Výroba vozů ŠKODA se v Číně rychle rozběhla: zatímco se v prvním roce 2007 vyrobilo jen 39 000 vozů, v letech 2008 až 2010 se výroba navýšila na 385 000. V následujících třech letech mezi roky 2011 a 2013 vzrostl tento počet až na 705 000 a v letech 2014 až 2016 v Číně vzniklo 873 000 nových vozů značky ŠKODA. Další navýšení představovalo 953 000 vozů, vyrobených v letech 2017 až 2019.

Dnes se ve čtyřech závodech společného podniku SAIC Volkswagen vyrábí devět modelů ŠKODA pro čínský trh. V Ning-po vzniká vedle modelu OCTAVIA, který je i v Číně srdcem značky, také model KAROQ. SUV KODIAQ a jeho kupé verze KODIAQ GT se vyrábí v závodě Čchang-ša. Modely RAPID a RAPID SPACEBACK sjíždí z linky v závodě I-čeng a modely SUPERB, KAMIQ a KAMIQ GT se vyrábí v Nankingu. Čína je jediným trhem, na kterém ŠKODA nabízí pět modelů kategorie SUV – mezi nimi i speciálně pro Čínu vyvinuté verze KODIAQ GT a KAMIQ GT, které ve verzi kupé vyjadřují mladou, aktivní a vášnivou image značky.

Mohlo by vás zajímat:  Dvě nová CLA ve Frankfurtu

Čína je už deset let celosvětově největším trhem české automobilky, každý čtvrtý vůz značky ŠKODA v současné době směřuje k zákazníkovi v Číně.

V dubnu 2019 zahájil v Pekingu provoz ŠKODA AUTO DigiLab China. V inovačním centru spolupracuje ŠKODA s místními startupy na podpoře společných projektů. Mezinárodní síť čtyř ŠKODA AUTO DigiLabů se zaměřuje na mobilitu budoucnosti a na vývoj a implementaci nových oblastí podnikání. Nová řešení a služby, související s mobilitou, jsou vedle vývoje pro čínský trh také uzpůsobena evropským nebo mezinárodním potřebám.

Zdroj: TZ Škoda
Jakub Horák

O Jakub Horák

Kontakt na autora: jakub.horak@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora