Vysokou spotřebu sníží vhodný styl jízdy a úsporná manipulace s autem

Ze snižování spotřeby a emisí se stala milionkrát omílaná mantra, která se výrazným způsobem podepsala na tom, v jakých autech ve vyspělém světě jezdíme. Pro srovnání bychom se mohli podívat třeba do Ruska, Číny nebo Indie, což jsou obrovské trhy v zemích, kde nejsou tak přísné emisní limity jako u nás. Jako řidiče vás ale asi příliš nezajímá celosvětová ekologická situace, mnohem důležitější jsou náklady na provoz auta, a tedy mimo jiné jeho spotřeba.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

LPG není třeba

A protože ceny nafty i benzínu v dlouhodobém horizontu setrvale rostou, i celá řada českých řidičů už se zamýšlí nad přechodem na LPG. Tohle řešení má ale celou řadu nevýhod. Tou největší jsou pochopitelně vysoké pořizovací náklady – abyste ušetřili, budete muset na LPG najet opravdu hodně. Kromě toho LPG snižuje kapacitu zavazadlového prostoru a znemožní vám parkování v podzemních garážích včetně těch, které patří k nákupním centrům nebo kancelářským komplexům.

Zdroj obrázku: pixabay.com

Stačí upravit styl jízdy

K úspoře paliva, a tedy i peněz, přitom nemusíte nutně investovat do LPG či jiných ekologických prvků. Postačí, pokud si osvojíte správný styl jízdy, který má navíc i další benefity. Pokud budete jezdit správně, kromě úspory paliva ušetříte také za údržbu, vaše cestování bude bezpečnější a vyhnete se riziku pokut za rychlou či nebezpečnou jízdu. Základní rady, které byste měli dodržovat, jsou:

  • Na dálnici nepřekračujte povolenou rychlost. Většina běžně dostupných aut je konstruována tak, aby jejich optimální spotřeba při rychlé jízdě byla kolem rychlosti 120–130 km‍/‍h. Příliš těžká noha na pedálu plynu zvyšuje spotřebu asi o 10 % za každých 10 km‍/‍h navíc. S rostoucí rychlostí navíc roste spotřeba rychleji.
  • Brzděte motorem, styl brzda-plyn není příliš úsporný.
  • Klimatizace i multimediální systém spotřebu zvyšují, vypněte je.
  • Nevozte zbytečnosti, každý kilogram se počítá.