Vyzkoušeli jsme jako první: Honda HR-V Sport s motorem 1.5 VTEC Turbo. Jaká je?

Sportovní Honda HR-V už je v České republice a my jsme měli nesmírnou radost z toho, mít možnost otestovat ji mezi prvními. Bylo příjemné sedat do vozu, který měl najeto zatím jenom pár desítek kilometrů a mít jistotu, že druhý na našich silnicích s největší pravděpodobností nepotkáte. Jak test dopadl a dokáže Honda HR-V Sport zaujmout? Podívejte se.

Honda HR-V Sport o svém charakteru řekne už designem

Že nejde o klasickou verzi populárního malého SUV, ale verzi sportovní, vám řekne už několik designových novinek. Je to například černý chromovaný panel s vysokým leskem, tenký přední rozdělovač, ale i dobře vypadající a celkem masivní boční lišty, profily blatníků, nebo zadní nárazník. To vše na sebe upoutá pozornost svým agresivnějším designem, kombinovaným s černou barvou.

Opomíjet nelze ani stylová 18 palcová litá kola, kde taktéž nechybí důraz ne černý design. Tmavé tónování lze najít také u světlometů a u vnitřního žebrování. Na první pohled Honda HR-V Sport dává najevo, že je oproti své klasické verzi opravdu dravějším vozem.

Sportovní nádech ukazuje i design interiéru

Jak sportovní HR-V vypadá uvnitř? Na první pohled úchvatně. Jen co otevřete dveře, je vám jasné, že plánujete sednout do ostřejšího modelu Hondy. Design interiéru je vyveden v kombinaci dvou odstínů, na které je použito klasické černé čalounění, které je kombinováno s kůží. Zatímco o sportovním duchu dává v exteriéru vědět černá, v interiéru je to zase barva červená. Najdete ji nejenom na sedadlech, nebo jako lemy středového panelu. Dostatek jí je také okolo výdechů klimatizací jak u řidiče, tak u spolujezdce.

Kromě ní zaujmou třeba lesklé černé lišty středového panelu, nebo velmi stylově vypadající černý potah stropu. Zapomínat samozřejmě nesmíme ani na to, co by u žádného sportovního vozu nikdy nemělo chybět. Designové kovové pedály.

Co najdeme pod kapotou?

Pod kapotou Hondy najdeme motor 1,5litrový motor VTEC TURBO, který je aktuálně používán i u nejnovější generace modelu Honda Civic. Tento čtyřválec dává vozu výkon 182 koní. K dispozici je ve dvou variantách. A to buď v 6 stupňovém manuálu, nebo s automatickou převodovkou CVT. Tou byl vybavený i náš model. Technologie měniče točivého momentu s turbínou a dvojitým tlumičem zajistila naprosto precizní řazení. Kdo by přesto zatoužil mít „vše ve svých rukou“, pro toho nabízí Honda možnost využití pádel pod volanty, kterými lze řadit manuálně. I tady musíme pochválit celkovou preciznost řazení.

Mohlo by vás zajímat:  Honda CR-V 4WD 1,5T CVT – vyspělý vůz z vyspělé země

Díky této motorizaci lze z nuly na stovku zrychlit už za 8,6 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 200 km/h. Ještě jednou se vraťme k převodovce manuální, u které je možné stovky dosáhnout už za 7,8 sekundy, a maximálka je o něco vyšší, a to konkrétně 215 km/h.

Honda HR-V Sport disponuje technologiemi, které zlepšují jízdní vlastnosti

Sedáme do vozu a vydáváme se vstříc prvním kilometrům. Už po prvním sešlápnutí plynu je jasné, že jízdní dynamiky nebude málo. Ocenit je třeba také celkové jízdní vlastnosti, které jsou postaveny na moderní technologii pojmenované jako Performance Damper. Díky ní je docíleno optimální tuhosti podvozku, s důrazem i na regulaci zavěšení kol. Zapomínat nelze ani na systém tlumičů, které dokáží neutralizovat boční a torzní pohyby v podvozku. Díky tomu vůz zaujme svou extrémní stabilitou a průjezd každou zatáčkou je naprosto přesný. V každé z nich se lze soustředit pouze na hledání optimální jízdní dráhy a nikoliv na obavy z toho, jak se v ní auto bude chovat.

Ve sportovní Hondě nechybí také elektrický hřebenový posilovač řízení s proměnlivým účinkem, nebo technologie aktivního brždění s názvem Honda Agile Handling Assist. Opět prvky, díky kterým se výrazně zlepšují jízdní vlastnosti související s úhlem natočení volantu.

Jaká je?

Už výše jsme několikrát uvedli, že naše subjektivní dojmy z vozu jsou více než pozitivní. To se během testování jenom potvrdilo. Zaujme přesnost a rychlost řazení, dobrá akcelerace podpořená možností zapnutí sportovního módu, stejně jako zaujme perfektní ovladatelnost nejenom v zatáčkách. Kladem je také dobré odhlučnění auta, a to jak díky klasice v podobě zvukové izolace, tak pomocí technologií postavených na aktivním odhlučnění, který vysílá signály v opačné fázi.

Během jízdy velmi často zapomenete na to, že reálně sedíte v SUV, jelikož vlastnosti auta skutečně dávají pocit, jako byste seděli spíše v menším hatchbacku. Auto perfektně sedí v zatáčkách, drží jízdní dráhu a nijak se nekolíbá. Že sedíte v SUV však zjistíte ve chvíli, kdy se před vámi objeví nerovnosti. I přes tužší podvozek je auto zvládá naprosto v pohodě, bez jakýchkoliv hlučných ran a tvrdých nárazů.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Škoda Octavia RS

Nechybí moderní prvky výbavy

Stejně jako u střední a vyšší verze klasického modelu Honda HR-V, tak i ve sportovní verzi lze najít moderní prvky výbavy, jako je například varování před čelní srážkou, systém rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti, varování opuštění jízdního pruhu, nebo automatický systém přepínání dálkových světel. Díky tomu se vše plně soustředit na pocit z jízdy a auto se postará o maximální bezpečí, dodržování předpisů, ale i jízdní komfort. Dále nelze opomíjet třeba systém Honda Connect s navigací Garmin, nebo velmi povedené dotykové ovládání nastavení klimatizace a teploty ve voze.

Opomíjet nelze také možnost zapnutí ECO režimu, který se může hodit těm majitelům, kteří zrovna nechtějí ukojit svou řidičskou vášeň, ale plánují spíše klidnější, třeba rodinný výlet. Díky tomu lze na uzdě udržet i spotřebu, která je však i bez eko režimu poměrně přijatelná a dá se bez potíží udržet v rozmezí 6,5 – 7,5 litrů na sto.

Stojí Honda HR-V Sport za to? Rozhodně ano!

Jaké je naše shrnutí? Hodna HR-V za to opravdu stojí. Kdo hledá kompaktní SUV se špičkovými jízdními vlastnostmi a dobrým výkonem, toho sportovní verze zaručeně nezklame. Pomyslnou třešničkou na dortu je i sportovní design jak interiéru, tak exteriéru, který vozu dodává dravější nádech. Přitom si auto stále zachovává i svou celkovou praktičnost a všestrannou využitelnost i ve chvíli, kdy zrovna neprahnete po sportovní jízdě. A za kolik toto všechno? Naši testovanou verzi s automatickou CVT převodovkou získáte za 724 900 Kč. Kdo eventuelně sáhne po manuálu, musí ze své peněženky vytáhnout sumu 689 900 Kč.

Komentáře