Z kombíku si udělal výkonné monstrum. Mnohé úpravy se mu pod kapotu nevešly

Car Engine 1548434 1280

Kombíky jsou snem všech chalupářů, především pro svou praktičnost. Mohou to zároveň ale být i velmi výkonná monstra, se kterými lze po sešlápnutí plynu doslova trhat asfalt. Řeč je o vozu Cadillac CTS-V Wagon, který má působivé parametry už ze samotné výroby. A jak se za chvíli dozvíte, ne každému už tak celkem dostatečný výkon dostačuje. A tak se někteří rozhodnou hnát ho ještě více.

Nenápadný kombík s unikátním výkonem

Na první pohled může Cadillac CTS-V Wagon připadat jako spíše nenápadný kombík, jehož hodnota je především v tom, že má prostorný zavazadlový prostor. Zdání však klame, jelikož toto auto je už z výroby osazeno osmiválcovým motorem o objemu 6,2 litrů. Ten dokáže nabídnout slušných 556 koňských sil a točivý moment 747 Nm. Většině lidí by to zaručeně stačilo, ale jsou i nadšenci, kteří chtějí výkon hnát ještě o něco více.

Mohlo by vás zajímat:  Rusové nabízejí levné SUV pro devět osob, komfort v něm pasažéři jen těžko najdou

Více než trojnásobný výkon

Majitel tohoto kombíku se rozhodl už tak působivý výkon navýšit řadou úprav. A tak ze svého vozu vytvořil doslova monstrum, které nemá problém ve sprintech porazit doslova, koho si zamane. Když s prvními úpravami začal, vytvořil auto s výkonem 1 200 koní. To mu patrně stále nestačilo, a tak v dalších modifikacích i nadále pokračoval a vzniklo něco, co musí budit pozornost. A to výkon o hodnotě 1 700 koní, se kterým bez problémů porazí ve sprintech kohokoliv si zamane.

Mohlo by vás zajímat:  Častou jízdou na rezervu řidiči zbytečně riskují, může vést až k nepojízdnosti

Ne vše se vešlo pod kapotu

Jak se říká, s jídlem roste chuť. Nutno ale říci, že provedení vozu má své limity a tak se muselo začít improvizovat. A co se nevešlo pod kapotu, se muselo umístit jinam. A zatímco vpředu vypadá auto stále běžně, v zadní části zaujme něco navíc. Zde bylo uloženo turbo, takže v tu chvíli nemůže být o nějaké praktičnosti tohoto kombíku ani řeč. Záď vozu je dále doplněna o padák, který pomáhá vůz z rychlosti přesahující 300 kilometrů v hodině bezpečně a efektivně zabrzdit.

Zdroj: Autorský text
David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora