Za stáčení tachometrů mohou sami kupující. Chtějí minimální nájezd

Stáčení tachometrů je velkým nešvarem a podle statistik se týká obrovského počtu ojetin na našem trhu. Kdo za to může? Ti co stáčejí, ale i samotní kupující. Cílem mnoha lidí je pořídit dobré auto za slušnou cenu, s minimálním nájezdem. Tato kombinace se sice čas od času objevit může, ale jinak není příliš pravděpodobné, že by auto mělo po několika letech provozu najeto naprosté minimum.

Stočený tachometr chce samotný kupující

V praxi tedy dochází k situaci, kdy automobil s reálným nájezdem za odpovídající cenu může viset na inzertním serveru týdny i měsíce. Zato srovnatelný automobil, se zdánlivě nízkým nájezdem zmizí hned po pár dnech. Kupující tak záměrně vyhledávají vozy, které mají nájezd skutečně velký a podvodníci s ojetými vozy, které nechávají jejich tachometry stáčet, jim doslova jdou na ruku a nabídnou jim, co chtějí.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Inzeráty navozují dojem, že výběr je velký

Dojem toho, že vozy s nízkým nájezdem existují a je jich dost, navozují i samotné inzeráty. Stačí se na ně podívat a řada vozů má po několika letech používání kilometrový nájezd skutečně nízký. Někdy až podezřele. Jde však skutečně o auta, se kterými se nejezdilo? Mnohem pravděpodobnější vysvětlení je to, že u nich byl stočený kilometr.

Dochází k paradoxní situaci

Místo toho, aby byly na inzertních serverech nabízeny vozy s reálným nájezdem, a cokoliv co má nájezd spíše menší budilo podezření, dochází paradoxně k opačné situaci. Nabídka vozů láká na vozy s malým nájezdem, často z důvodu stočeného kilometru, a podezření naopak budí ta auta, kde je nájezd skutečný, odpovídající létům provozu.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Větší lepší než malý

Koupit vůz se stočeným tachometrem je přitom obrovské riziko. Reálně totiž nevíme, kolik bylo s vozem opravdu najeto a jak dlouho nám bude sloužit. I proto se větší kilometrový nájezd může jevit jako lepší volba, jelikož reálně téměř stoprocentně víme, na čem jsme a co od auta čekat.

Zdroj: Autorský text, Cebia, ČTK

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora