Za zvýšenou spotřebu v zimě si mohou řidiči sami. Za vším stojí jejich pohodlnost

Close Up Hand Holding Gas Pump

Řešit u automobilu spotřebu je rozhodně namístě. Čím méně benzínu nebo nafty auto spotřebuje, tím jsou náklady na kilometr nižší. Dle nájezdu poté není problém ušetřit klidně i desetitisíce korun, někdy i statisíce korun. To už je dobrý důvod, proč brát spotřebu auta v potaz. V zimě může leckteré řidiče překvapit, že je vyšší. Proč vlastně? Obvykle kvůli jejich pohodlnosti.

Chybný postup při škrabání námrazy

První důvod, proč v zimě roste spotřeba, je spojený s odstraňováním námrazy z auta. Většina řidičů dělá stále dokonale to stejné. Přijdou k autu, nastartují a jdou škrabat. Za tu dobu, co auto běží na volnoběh, si pochopitelně vezme nějaké to palivo. A to se zcela logicky následně promítne do spotřeby. Čím je jízda kratší, tím lépe.

Mohlo by vás zajímat:  Skutečná spotřeba vozu se od té deklarované automobilkou vždy liší

Zapínání funkcí ohřevu

Vyhřívané sedačky, vyhřívaný volant nebo rozmrazování čelního skla. To jsou prvky moderní výbavy, které mnoho řidičů v zimě samozřejmě neváhá zapnout. I tady je třeba hledat důvod vyšší spotřeby auta. Všechny dané systémy jsou sice na elektřinu, ale tu je třeba vyrábět a dodávat. A na samotném začátku daného procesu je právě spalovací motor, který je o to více zatížen. A proto potřebuje více paliva.

Zdroj obrázku: Freepik

Převoz zbytečných věcí

Další ukázkou pohodlnosti, kvůli které je zvyšována spotřeba vozu, je převoz zcela zbytečných věcí. Konkrétně to může být třeba lyžařská výbava v zavazadlovém prostoru, která zvyšuje hmotnost auta. Může to být ale i střešní box, který má kromě hmotnosti ještě jednu nevýhodu. Pochopitelně zhoršuje i aerodynamiku auta během jízdy. Výsledkem je následně to, že auto bere paliva více, než by bylo nutné. Uklidit v něm a vyndat zbytečnosti přitom není nic náročného.

Mohlo by vás zajímat:  Shell nabídne zákazníkům unikátní modely BMW M poháněné slanou vodou

Jízda po nesjízdné silnici

Když jsou silnice nesjízdné, je lepší raději vyrazit hromadnou dopravou. O to méně může člověk riskovat zpoždění a stání v kolonách. I to má na spotřebu samozřejmě vliv, jelikož každý chce v koloně topit, a to nejde jinak než s nastartovaným motorem.

Zdroj: https://www.fueleconomy.gov/feg/coldweather.shtml
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora