Řešit u automobilu spotřebu je rozhodně namístě. Čím méně benzínu nebo nafty auto spotřebuje, tím jsou náklady na kilometr nižší. Dle nájezdu poté není problém ušetřit klidně i desetitisíce korun, někdy i statisíce korun. To už je dobrý důvod, proč brát spotřebu auta v potaz. V zimě může leckteré řidiče překvapit, že je vyšší. Proč vlastně? Obvykle kvůli jejich pohodlnosti.
Chybný postup při škrabání námrazy
První důvod, proč v zimě roste spotřeba, je spojený s odstraňováním námrazy z auta. Většina řidičů dělá stále dokonale to stejné. Přijdou k autu, nastartují a jdou škrabat. Za tu dobu, co auto běží na volnoběh, si pochopitelně vezme nějaké to palivo. A to se zcela logicky následně promítne do spotřeby. Čím je jízda kratší, tím lépe.
Zapínání funkcí ohřevu
Vyhřívané sedačky, vyhřívaný volant nebo rozmrazování čelního skla. To jsou prvky moderní výbavy, které mnoho řidičů v zimě samozřejmě neváhá zapnout. I tady je třeba hledat důvod vyšší spotřeby auta. Všechny dané systémy jsou sice na elektřinu, ale tu je třeba vyrábět a dodávat. A na samotném začátku daného procesu je právě spalovací motor, který je o to více zatížen. A proto potřebuje více paliva.

Převoz zbytečných věcí
Další ukázkou pohodlnosti, kvůli které je zvyšována spotřeba vozu, je převoz zcela zbytečných věcí. Konkrétně to může být třeba lyžařská výbava v zavazadlovém prostoru, která zvyšuje hmotnost auta. Může to být ale i střešní box, který má kromě hmotnosti ještě jednu nevýhodu. Pochopitelně zhoršuje i aerodynamiku auta během jízdy. Výsledkem je následně to, že auto bere paliva více, než by bylo nutné. Uklidit v něm a vyndat zbytečnosti přitom není nic náročného.
Jízda po nesjízdné silnici
Když jsou silnice nesjízdné, je lepší raději vyrazit hromadnou dopravou. O to méně může člověk riskovat zpoždění a stání v kolonách. I to má na spotřebu samozřejmě vliv, jelikož každý chce v koloně topit, a to nejde jinak než s nastartovaným motorem.
Zdroj: https://www.fueleconomy.gov/feg/coldweather.shtml