Začínající čínská automobilka představil své první auto

Pamatujete si na televizní seriál Knight Rider z 80. let? Mladý David Hasselhoff v něm řídil mluvící superauto KITT alias černý Pontiac Firebird Trans Am. Nepochybuji, že má tato kultovní záležitost velkou fanouškovskou základnu nejen u nás, ale i ve světě. Pravděpodobně nikdo však není tak velkým fandou jako 28letý čínský podnikatel Huang Xiuyuan, který po americkém seriálu pojmenoval svou novou automobilku.

Youxia totiž v překladu z čínštiny do angličtiny znamená „Knight Rider“, Xiuyuan nicméně zašel ještě mnohem dál. To, co vidíte na fotkách, není nějaká nová specifikace Tesly Model S, ale zcela nový elektrický sedan Youxia X, který se má postavit přímo proti chystané Tesle Model III. Asi největší specifičností jinak relativně úhledné karosérie s mnoha „vypůjčenými prvky“ je přední maska. Tedy maska jako taková to není, jedná se o LED displej, na nějž mohou být promítány různé obrázky od loga automobilky až po sekvenci ve stylu KITTa. 

Mohlo by vás zajímat:  Daihatsu představilo klon Toyoty Prius+

Interiér, čalouněný kůží Nappa nebo Alcantarou, je plně poplatný době, když jeho středovou konzoli i přístrojovou desku tvoří digitální displej. Infotainment má úhlopříčku 17,3 palce (o 0,3 palce více než Tesla Model S) a funguje na základě operačního systému KITT. Ten je založen na Androidu 5.0 a vedle běžných funkcí jakými jsou ovládání rádia, klimatizace, přístup k internetu nebo sledování televize dokáže ve spolupráci s audiosystémem napodobovat zvuky nejrůznějších aut. S nějakými licenčními podmínkami si v Číně zjevně hlavu nelámou, proto si můžete vybrat například Jaguar F-Type nebo LaFerrari. Vše je navíc v přehledném seznamu doplněno fotografií konkrétního modelu. Přístrojový štít je podstatně menší, když nabídne „pouze“ 10,2 palce.

Mohlo by vás zajímat:  Subaru plánuje návrat velkého kupé

Elektrický motor pod kapotou má výkon 348 koní a točivý moment 440 Nm, což stačí k akceleraci z 0 na 60 km/h za 2,8 sekundy a z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy. Dojezd se liší podle zvolené kapacity baterií – při 40 kWh je to 220 km, při 60 kWh 330 km a při 85 kWh dokonce 460 km. Hodnoty to tedy nejsou vůbec špatné, zvlášť při ceně (včetně vládních dotací), pohybující se mezi 200 000 – 300 000 juany (cca 787 000 – 1 181 000 korun). Výroba však začne nejdříve příští rok, protože automobilka o 50 zaměstnancích momentálně hledá investora na dokončení prototypů a zahájení předsériové výroby.

Mohlo by vás zajímat:  Baterka v elektromobilu na pronájem. Čínská značka plánuje revoluci

Zdroj: Youxia

Tagged