Zájem o vozy Dacia stoupá raketovým tempem. Prodeje meziročně vzrostly o 30 % Proč?

Prodejnost vozů ovlivňuje celá řada věcí. Jsou to nové modely, jsou to facelifty, stejně jako různé skandály automobilek. A také je to cena. Poslední doba ukazuje, že se mnoho zájemců orientuje právě podle cenovky, kterou vůz má. A je pochopitelné, že v takovém případě sáhne spíše po levnějším modelu. I to je jeden z důvodů, proč poslední dobou dominují vozy Dacia.

Dubnová prodejnost aut v Evropě to potvrzuje

Nejde jenom o tvrzení související s tím, že vozy Dacia můžeme na našich silnicích vidět stále častěji. Jde o fakt, který potvrdila společnost JATO Dynamics, která vydala žebříček nejprodávanějších aut v Evropě, a to pro měsíc duben 2019. A právě v tomto žebříčku, konkrétně v TOP10 se nacházejí hned dva vozy Dacia. Je to skutečně proto, že mnoho lidí hledí spíše na cenu, než na cokoliv jiného?

První Dacia je na 5. pozici

Začneme od nejprodávanějších vozů. Tím prvním je VW Golf, druhým vozem je Renault Clio, na třetí pozici opět Volkswagen, tentokrát Polo, a čtvrtou příčku bere Ford Focus. A pátá pozice? Na ní je Dacia Sandero. Tohoto modelu se v dubnu 2019 prodalo necelých 20 300 kusů. Oproti předchozímu roku jde o zlepšení o více než 5 procent.

Automobilka uzavírá i první desítku

V žebříčku budeme pokračovat dále. A to šestým místem, které bere Peugeot 208. Za ním je tuzemská Škoda Octavia, dále Ford Fiesta a na místě devátém Citroën C3. A místo desáté? Na něm se nachází Dacia Duster, které se prodalo více než 18 500 modelů. Vůz můžeme označit také za velmi úspěšného meziročního skokana, jelikož je zde zlepšení o 30 %. Dá se proto očekávat, že si Dacia bude svou pozici nikoliv jenom upevňovat, ale bude si ji také zlepšovat.

Mohlo by vás zajímat:  Petrolhead celebrity - Henry Blight (Tobey) Halicky

Proč právě Dacia? Důvody jsou hlavně v ceně

Co stojí za takovým úspěchem automobilky Dacia? Jsou to především ceny. Když se podíváme na konkurenci, je doslova prošpikovaná výbavou, což se podepisuje na růstu cen až do astronomických výšin. Oproti tomu vozy Dacia sice vypadají z hlediska výbavy skromněji, což se ale zajímavě podepisuje na jejich cenovce. A zákazníci přiznávají, že více než nadupaný vůz potřebují hlavně „přibližovadlo“ z bodu A do bodu B. Tedy auto, které je doveze z domova třeba do práce a zpět.

Komentáře