Zajímavosti z Ženevy – čím autosalon překvapuje?

Jako každý rok, i letos nechybí v Ženevě celá řada zajímavostí. Je jasné, že nejvíce dominují auta. Než se na ně podíváme, je dobré zmínit i další důležitou věc, kterou letošní autosalon v Ženevě zaujal. Je to počet dívek. Ten byl oproti loňským rokům radikálně snížen. Automobilky tak reagují na vývoj současné společnosti, s ohledem na postavení žen. U vozů tak místo krásných modelek nenajdete nikoho, nebo zde najdete muže – produktové specialisty. Jednu výhodu to však má. Od pohledu na auta vás nebude nic odvádět. A čím autosalon překvapuje z tohoto pohledu?

Koenigsegg Regera d’Elegance

Celkem bylo vyrobeno jenom 18 těchto modelů. A tak je jasné, že když se v Ženevě objevila hned dvojice daných vozidel, znamenalo to velký zájem. Nejenom pro výjimečnost limitované edice. Výjimečná je rozhodně i barva. Odstíny jako švédská modrá a také oceánová zelená jasně ukazují, že se designéři sportovních aut nebojí jít i lehce netradičními cestami. A to je určitě dobře. Klasická bílá, nebo běžná červená jsou barvy, které jsou celkem okoukané. A toho si byl vědom zákazník, jehož již objednané a vyrobené auto je takto prezentováno. Právě on se rozhodl vsadit na kombinaci sportovního vzhledu a elegance, z čehož vznikla právě tato neokoukaná barevná kombinace.

Lamborghini Huracán Performante

Vraťme se o rok později, a to na stejné místo. Na autosalon v Ženevě. To bylo místo, kde byl odhalený model Lamborghini Huracán Performante. A historie se opakuje. Ne proto, že by automobilka myslela, že její fanoušci zapomenou. Letos došlo na představení verze Spyder. Tedy provedení, které je bez střechy. Na první pohled vypadá velmi úchvatně. Pokud však dojde ke stažení střechy, už to tak zajímavé není. To proto, že je použita klasická plátěná střecha, která přece jenom s na první pohled dokonalým a jedinečným vozem neladí tak úplně dobře. Bez střechy však auto působí jedinečně. A jenom potvrzuje naše slova o snaze zaujmout i netradiční barvou. Modrá v kombinaci s černou jenom podtrhují celkovou dravost.

Mohlo by vás zajímat:  Novinky Subaru pro tokijský Auto Salon

Sin S1 a Sin R1 550

Že o těchto vozech slyšíte poprvé v životě? Nejste jediní. Automobilka Sin Cars není příliš známá. Po letošním ženevském autosalonu tomu však bude naopak. To proto, že oba dva modely budí mnoho emocí. A určitě ne jenom těch pozitivních. Když se na modely Sin S1 a Sin R1 550 podíváme blíže, tak na ně nelze zapomenout. Z hlediska designu jsou totiž přinejmenším ulítlé. Kdo má však rád extravaganci, ten nebude zklamán. Netradiční přístup je však patrný i v jiném ohledu. Sin Cars přichází s konceptem možnosti sestavení vozu podle svých představ. Základem je rám, na který je možné průběžně dokupovat a montovat karosářské díly. Lze tak auta jednoduše přestavovat a mít třeba každý měsíc jiný vzhled. Zajímavé. Tedy pokud jde o teorii. Pokud jde o praktický pohled, musíme říci, že na ten je třeba počkat do doby, než se najde dostatečný počet vláčivých zákazníků, kteří se rozhodnou do tohoto vozu investovat a podělí se o své dojmy.

Bugatti Chiron Sport

Tohle auto nenechá nikoho v klidu. Pokud půjdete kolem stánku této automobilky, budete se u něj muset zastavit. Už samotná klasická verze je unikátní. A když k ní přidáme ještě přídomek Sport, znamená to, že je před námi vůz, který je ještě o něco snížený a nabídne inovované řízení. A také 1500 koní pod kapotou. K tomu všemu přidejte odlehčená kola, nebo mnoho karbonových dílů. Že začínáte snít o možnosti se v tomto voze projet? Buďte realisté. Když se podíváme na jeho cenovku, tak rozhodně není pro každého. Jeho prodejní cena činí v přepočtu 67 miliónů korun. To je o 13 milionů více, než běžná verze.

Kia Ceed SW

Očekáváte už konečně něco, co byste si přece jenom mohli pořídit? Pokud ano, pojďme na představený model Kia Ceed SW. Kia zde jasně potvrzuje, že se chce vydat primárně cestou maximální praktičnosti. Z hlediska designu tedy moc inovací nehledejte. Raději zamiřte k zadní části vozu a zde otevřete zavazadlový prostor. Uvidíte volných 600 litrů pro vaše zavazadla. Oproti klasickému hatchbacku je to o více než 200 litrů více. Pozitivní zprávou je též to, že prodávat se má auto již v květnu letošního roku. Může tak být skvělým parťákem, pokud plánujete letošní dovolenou zvládnout opět automobilem.

Mohlo by vás zajímat:  První dojmy z nového Renaultu Espace

Audi e-tron

Sice jde zatím jenom o koncept, ale to vůbec nevadí. O to zajímavější toto auto je. Není nic výjimečného, že koncepty jsou oproti klasickým sériovým verzím designový mnohem povedenější. Pokud by však Audi e-tron zůstalo takové, jaké bylo představeno v Ženevě, rozhodně bude nepřehlédnutelným účastníkem silničního provozu. Design ale není jediným unikátem. Primárně šlo automobilce Audi o to, aby mohla světu představit své první SUV na elektrický pohon. Auto je postaveno na základech modelu Q3 a podle vyjádření automobilky by u rychlonabíjecích stanic neměl být problém s plným dobitím už za 30 minut.

Italdesign Zerouno Duerta

Zaujal vás úvod našeho článku, kde jsme zmínili to, že představený Koenigsegg Regera d’Elegance byl vyrobený jenom v osmnácti kusech? Potom se bude hodit náš článek zakončit ještě něčím unikátnějším. A to premiérou vozu Italdesign Zerouno Duerta. Cíl je jasný. Vytvořit ikonické, nezapomenutelné, výkonné a velmi limitované sběratelské kousky. Když se začnete pídit po detailech, tak zjistíte, že toto všechno se povedlo. Výkon 610 koní a maximální rychlost 320 km/h, dokonalý vzhled a pokud jde o počet kusů, tak daných modelů bude vyrobeno jenom pouhých 5. To z něho bude dělat opravdu velmi ceněný artikl.

Komentáře