Senior Businessman Suit Tie With Gray Hair Beard Driving Car

Málo ježděné auto skrývá řadu rizik, která se projeví v nejméně vhodnou dobu

Auto s minimálním nájezdem je sen mnoha lidí, kteří chtějí koupit ojetinu. Nutno ale dodat, že úplné extrémy jsou špatné. Auto by mělo být používáno, proto také bylo vyrobeno a proto ho někdo vlastní. Málokdo si totiž uvědomuje, že dlouhé stání autu venku na ulici nijak nesvědčí. Hrozí řada problémů a tyto jsou ty hlavní.

Číst více
Road Sign Overtaking Is Prohibited Suburban Highway Through Forest Sunny Summer Day

I při plné čáře lze legálně předjíždět. Při splnění jedné podmínky pokuta nehrozí

Značky na našich silnicích jsou nejenom ty svislé, ale také takzvané vodorovné. Do skupiny vodorovného dopravního značení spadá v podstatě vše, co je nakresleno přímo na vozovce. I toto značení by měl řidič sledovat a pochopitelně by ho měl i respektovat. Ne vždy ale ví, co přesně může a co ne. Plná čára je toho důkazem.

Číst více
3008 Foto01

Výrobní linky závodu v Sochaux opouští miliontý Peugeot 3008

Peugeot 3008, jeden z nejprodávanějších vozů značky, překonává pět let po svém uvedení na trh hranici milionu vyrobených kusů. Vůz s pořadovým číslem 1 000 000 je vybaven plug-in hybridním pohonem.  Peugeot 3008 lze jednoznačně považovat za mimořádně úspěšný model. Vyrábí se v Evropě a v Číně a všude po světě se setkává s přízní zákazníků i odborné veřejnosti.

Číst více
Male Car Driver Tweaks Air Conditioner Control Close Up Photo

Úbytek mechanických tlačítek ve voze se setkává s vlnou odporu. Přitom většina řidičů je ani nepotřebuje

Kdykoliv se představí nové auto, jehož designéři opět redukovali počet klasických mechanických tlačítek, strhne se velká vlna odporu. Ti, kterým tento trend nevyhovuje, stále dokola opakují, že používání infotainmentu není tak rychlé a pohodlné jako v případě stisknutí tlačítka. Faktem ale je, že tito lidé málokdy dokážou připustit, že tlačítka v podstatě vůbec nepotřebují.

Číst více
Passenger Car Stuck Snow Car Stalled Snow Bad Weather Conditions Winter Urban Road After Heavy Snowstorm

Povinnost zimních pneumatik neplatí vždy a všude. Najít skuliny v zákoně je snadné

O zimních pneumatikách se každoročně mluví jako o povinnosti, a tak k tomu někteří řidiči přistupují. Sundají své letní a na auto obují zimní sadu. A s tou jezdí v termínech od prvního listopadu do konce března. Jsou tu ale i tací, kteří zimní pneu nemají. Je to legální? Díky některým skulinkám v zákoně skutečně ano.

Číst více
Electric Car Power Charging Charging Technology Clean Energy Filling Technology

Nabíjení u paneláku je spíše utopie budoucnosti. Dostupné možnosti nejsou až tak reálné

Kdo bydlí v rodinném domku, u kterého své auto parkuje, pro toho může být elektromobilita smysluplná. Může si nechat instalovat takzvaný wallbox nebo si může v případě nouze natáhnout prodlužovací kabel a nabíjí. Horší to mají lidé bydlící v paneláku. Jaké mají možnosti a jak jsou reálné? Prodlužovací kabel Jako nejjednodušší varianta se nabízí natažení prodlužovacího kabelu z domácí zásuvky.

Číst více
Mechanic Service Car Garage Is Check List Cars

STK po prvních čtyřech letech je opomíjený mýtus. Většina aut jde ke kontrole podstatně později

Na otázku, v jakém intervalu je třeba navštívit STK, odpoví každý, že ve dvouletém. Tato odpověď ale není až tak pravdivá. Tento interval je platný v případě, že již byla jedna technická prohlídka provedena. V případě auta nového je daný interval delší. Mluví se o 4 letech, ale reálně jde auto na prohlídku později. A legálně.

Číst více
Sad Man With Car Accident Street

Za některé nehody nemohou řidiči, ale jejich auta. Nesmyslná výbava nadělá víc škody než užitku

V případě nehody je třeba vždy najít a potrestat viníka. Tím bývá pochopitelně řidič konkrétního vozu. Faktem ale je, že ne vždy je to plnou vinou právě on, kdo za karambol může. Mnohdy má velký podíl i auto, ve kterém jsou prvky výbavy, které mají k bezpečnosti přispívat, ale v mnoha situacích dělají pravý opak. Přesto jsou některé ve vozech povinné.

Číst více
Highway With Cars

Nedodržování pravidel ve středním pruhu akorát naštve ostatní řidiče a vzbudí pozornost policie

Když je dálniční úsek čtyřproudý, tedy v každém směru jsou dva pruhy, má řidič poměrně jasno o tom, kde může a nemůže jet. Držet by se měl v pruhu pravém a ten levý využívat výhradně k předjíždění. Takto hovoří zákon, i když praxe je trochu jiná. Jak je to ale v případě šestiproudých silničních tahů, kde jsou tři pruhy v každém směru? Ne každý řidič má v tomto jasno.

Číst více
Closeup Cracks Broken Car Windshield Car Insurance Concept

Řešit poškozené sklo od kamínku podle zákona je pouhé sci-fi. Viník svou vinu nikdy nepřizná

K poškození čelního skla dojde ve většině případů stejným způsobem. Od vozu před námi odletí kamínek, který zamíří na naše čelní sklo. V tu chvíli vznikne drobný důlek, škrábanec, prasklina nebo jiné poškození. Jak tuto situaci řešit dle zákona a dá se to vůbec? Samozřejmě že ano, ale praxe bývá bohužel zcela jiná. Co v daném případě udělat?

Číst více