Předjíždění na plné čáře může být legální. Kličky v zákoně pomůžou vyhnout se pokutě

Plná čára sice není zeď, ale pokud toto vodorovné dopravní značení nerespektujeme, hrozí nám pokuta. Přesto mohou nastat situace, kdy může být předjíždění na plné čáře legální. Stačí znát naše zákony a při případné policejní kontrole správně argumentovat. Kdy si můžeme být jistí, že opravdu nic neporušujeme?

Číst více

Řidiči se snaží vyzrát na policii, problémy ale číhají jinde. Pokuta by byla ještě lepší variantou

Proč lidé na silnicích respektují dopravní předpisy? Samozřejmě proto, aby je nezastavila policejní hlídka a neudělila pokutu. Právě z té mají řidiči v autech logický respekt. Nejsou to ale jenom policisté, koho by se měli motoristé bát. Je ještě jeden problém, doslova nepřítel, který může přinést mnoho problémů. A to těch finančních.

Číst více

Nové auto dokáže čerstvého majitele vylekat. Záhadné kontrolky se mohou rozsvítit kdykoli

Nové auto je sen mnoha lidí. Netuší ale, že vývoj na poli automobilismu ušel pořádný kus cesty. A nová auta rozhodně nejsou jako dříve. Jsou doslova prošpikovaná novinkami, které propagují buď samotné automobilky, nebo jde o věci, které nařizuje EU. V novém autě tak mnohého neznalého překvapí, kolik problémů se může objevit. I během jízdy. Toto jsou ty hlavní.

Číst více

Majitelé zadokolek mají při kombinaci různých zimních pneumatik jasno. Jejich logika však v praxi naráží

Když máme auto s pohonem předních kol, je jasné, že lepší dvojici pneumatik umístíme na zadní nápravu, horší dvojici na přední hnanou. Tato kombinace zajistí především lepší stabilitu auta v zatáčkách, kdy zamezí možnému vzniku přetáčivého smyku. Jak je to ale v případě, že máme auto s náhonem na zadních kolech? I tady lze akceptovat stejný postup, v praxi ale dojde k nečekané situaci.

Číst více

Návštěva STK v zimě přináší samé nepříjemnosti. V jiné období je řidič vůbec nemusí řešit

Majitelé nebo provozovatelé aut mají různé povinnosti. Ty se netýkají jenom pojištění, ale třeba i nutnosti dostavit se s vozem na STK. Po prvních čtyřech letech v pravidelných dvouletých intervalech. Navštívit stanici technické kontroly může řidič v podstatě kdykoliv, kdy ta současná ještě platí. Není však ideální toto absolvovat v zimě. Proč? Špinavé auto Návštěva STK je spojena s řadou různých požadavků.

Číst více

Tankovat je třeba ve správnou chvíli. Před vyjetím k benzínce se vyplatí sledovat předpověď počasí

Když začne docházet palivo, řidiči automaticky, intuitivně zamíří k benzínovým pumpám. Ne vždy je ale dobrý nápad jezdit pro benzín nebo naftu až na poslední chvíli. Jak proto, že vyjíždění nádrže takzvaně do sucha může přinášet rizika, tak i proto, že pro návštěvu benzínky je vhodné vybrat optimální den i s ohledem na počasí. Proč?

Číst více

Moderní výbavu auta bude řidič s prvními mrazy stoprocentně proklínat. Lepší je nechat ji deaktivovanou

Auta jsou stále modernější, ale ne vždy je výbava to, co si řidič žádá. Vozy jsou sice prošpikovány nejmodernějšími systémy a prvky, ale některé mohou místo pomoci spíše uškodit. Nebo dokonce poškodit samotné auto. Své o tom vědí majitelé takových aut ve chvíli, kdy uhodí mrazy. Co je v tu chvíli problém?

Číst více

Dálnice není pro každého. Někomu ji zakazují předpisy, jiní jsou svou neznalostí jenom překážka

Dálniční úseky jsou možností, jak si zjednodušit cestování. Hlavně pokud jde o rychlost, ale i bezpečnost předjíždění. Zároveň je s dálničními úseky spojena řada pravidel, která mohou někoho dokonce i překvapit. Co vše se na dálnicích nesmí a kdo by na nich vůbec neměl být? Kdo nesmí na dálnici? Dálnice nejsou pro kohokoliv.

Číst více