Vozy s označením SUV jsou aktuálním trendem a dominují prodejnosti. Tomu se automobilky přizpůsobují a stále více nafukují dříve malé vozy. Ne každému je ale tento směr po chuti. Mnozí by nejraději zašli tak daleko, že by zakázali vjezd velkých SUV do měst. I když to zní velmi radikálně, všechny argumenty se zakládají na pravdě a jsou logické.
Znečišťování ovzduší
Pokud se nejedná o hybridní nebo elektrické auto, jsou emise SUV poměrně vysoké. Jak by také ne, když spalovací motor musí uvést do pohybu auto, které je velké a těžké. Logicky tak dochází k poměrně výraznému znečištění. Nejvíce je tomu při neustálých rozjezdech, což bývá v metropolích na denním pořádku, a kolony jsou zde každodenní kolorit.
Blokování parkovacích míst
Pokud jde o délku vozidel SUV, mohou být i kratší než klasický kombík, sedan nebo hatchback. Problém je ale v jejich šířce. Pokud má velké SUV zaparkovat na běžné místo, kompletně ho zabere a nezbývá příliš prostoru pro vystoupení nebo nastoupení z vozu. Mnozí majitelé těchto vozů tak i nezáměrně blokují více parkovacích míst. A těch je jak známo ve velkých městech stále velký nedostatek.
Horší výhledy z vozu
Řidiči velkých SUV mají problém s tím, že výhled z jejich vozu není úplně dokonalý. Zvláště v kombinaci se špatně seřízeným sedadlem. Může tak být zcela běžné, že i několik metrů okolo vozu je v takzvaném mrtvém úhlu. O tom, co se děje v těsné blízkosti takového vozu, nemusí mít řidič ani ponětí. A tak může být značně nebezpečný.
Nebezpečí pro ostatní
Koupě SUV je pro mnohé určitou sázkou na to, že budou ve svém voze v bezpečí. A právě toto může být důvodem, proč chtějí někteří velká auta vytlačit z měst. Nehoda takového vozu může mít mnohdy fatální následky, zvláště pokud je účastníkem například chodec, cyklista či osoba na koloběžce, kterých je ve městech poslední roky stále více.
Zdroj: https://www.theguardian.com/cities/2019/oct/07/a-deadly-problem-should-we-ban-suvs-from-our-cities