Zapomenutý Fiat Tipo disponoval takto inovativním digitálním přístrojovým panelem

1

Digitální přístrojový panel je něco, co je dnes v novějších autech běžná věc. Málokdo ale ví, že podobné vychytávky najdeme i v ojetinách. A to poměrně starých. Příkladem je vůz Fiat Tipo. Ten vznikl jako náhrada za automobil s názvem Fiat Ritmo. Právě ten se vyráběl do roku 1988 a v tomto roce došlo také k výměně za novější Fiat Tipo. A když se říká novější, je třeba říci i modernější, jelikož auto mělo věc, kterou by mnohá dnešní nová auta mohla závidět.

Mohlo by vás zajímat:  Tesla omezuje plány na zavírání prodejen, vozy však kvůli tomu čeká zdražení

Unikátní digitální přístrojový panel

Pokud by se měla zmínit jenom jedna jediná věc, kterou Fiat Tipo budil pozornost, tak je to rozhodně unikátní digitální přístrojový panel. Nečekejme samozřejmě to, co známe ze současné doby, jako je virtuální, nebo 3D kokpit. Na svou dobu se však jednalo o zcela unikátní řešení, místo standardních nevzhledných analogových budíků. Toto Tipo zůstalo ve výrobě až do roku 1995 a tak jezdila řada vozů s touto zajímavou vychytávkou, kterou vůz dokázala skvěle odlišit od konkurence a ukázat jeho pokrok.

Mohlo by vás zajímat:  Automobilky lákají na levné vozy, ve finále se taková koupě vůbec nevyplatí
Zdroj obrázku: Classicarmilano.it

Jedno je na prodej

Je škoda, že se na tento Fiat Tipo skoro zapomnělo. Tedy ne úplně. V Miláně je nyní k prodeji verze z roku 1992, která láká nejenom na svůj unikátní digitální přístrojový panel, ale také na svou poměrně dobrou zachovalost. Je to díky tomu, že auto má nejeto jenom lehce přes 35 600 kilometrů. Na druhou stranu je třeba říci, že cena výjimečnosti tohoto vozu rozhodně odpovídá, protože majitel auto prodává za 2 900 euro.

Mohlo by vás zajímat:  Chtít za každou cenu atmosférický motor se může vymstít. Jeho pozitiva nejsou pro každého
Zdroj obrázku: Classicarmilano.it

Za tuto cenu lze získat Fiat Tipo z roku 1992, s poměrně zajímavou technologickou vychytávkou, v dobrém stavu. Pod kapotou se nachází motor o objemu 1,4 litru nabízející výkon rovných 70 koní při 6 000 otáčkách a točivý moment 106 Nm při třech tisících otáčkách. Řazení je pochopitelně manuální a podle dat k vozu dokázal z nuly na stovku zrychlit za 13 vteřin, a maximálka činila 161 kilometrů v hodině.

Zdroj: Autorský text
David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora