Závod v Hannoveru se připravuje na nový Multivan a ID. BUZZ

Bild 2

Volkswagen Užitkové vozy uskutečňuje rozsáhlou modernizaci výrobního závodu v Hannoveru. Značka tradičně využívá letní celozávodní dovolenou pro rekonstrukci a údržbu zařízení pro výrobu vozidel. Letos se změny dotkly především výrobních zařízení pro budoucí modely rodiny Bulli: nástupce aktuálního modelu Multivan (od roku 2021) a elektromobilu ID. BUZZ (od roku 2022).

 Volkswagen Užitkové vozy pokračuje v modernizaci hannoverského výrobního závodu. Dr. Josef Baumert, člen představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy, odpovědný za výrobu a logistiku, k tomu říká: „Aktuálními pracemi důsledně pokračujeme v naší strategii v oblasti automatizace a digitalizace výroby. Výrobu v Hannoveru kompletně modernizujeme. Kromě našich úspěšných modelů T6.1 zde budeme od příštího roku v jednom závodě vyrábět nový Multivan se spalovacími motory i hybridními pohony a následně také výhradně elektricky poháněný ID. BUZZ. Tím zajistíme budoucnost našeho závodu.“

Mohlo by vás zajímat:  Cizelace mnoha detailů: Audi Q2 v nové vrcholné formě

V průběhu třítýdenního přerušení výroby (v 31. až 33. kalendářním týdnu) a dalšího týdne se sníženou výrobou se realizovalo více než 500 jednotlivých opatření pro údržbu a modernizaci výroby. Hlavní pozornost je zaměřena na integraci nového Multivanu a elektromobilu ID. BUZZ do výroby.

V uplynulých třech týdnech realizoval hannoverský závod mimo jiné následující opatření:

  • Demontáž výrobního zařízení pro model Amarok v karosárně, lakovně a montážní hale. Místo nich vzniknou příslušné úseky výroby modelu ID. BUZZ. Tato opatření se týkají celkové plochy 34 000 metrů čtverečních.
  • Výstavba a zprovoznění výrobního zařízení pro nový Multivan v karosárně, lakovně a montážní hale, v nichž probíhá výroba modelů řady T.
  • Demontáž staré lisovací linky v lisovně. Stará lisovací linka se vzhledem ke zprovoznění lisovací linky PXL (2015) a modernizaci lisovací linky 100 (2020) již nebude používat. Demontáží starých lisů a zvýšením energetické účinnosti nadále používaných zařízení v lisovně se ušetří 4200 tun emisí CO2 ročně.
  • Optimalizace a rekonstrukce přepravních systémů v lakovně pro začlenění výroby nového modelu Multivan a v montážní hale jako předpoklad pro integraci výroby modelu ID. BUZZ.
  • Na některých výrobních linkách se budou od roku 2021 současně vyrábět modely T6.1 a jejich nástupci (se spalovacími motory i hybridními pohony). To se týká především procesů v oblasti montáže. V průběhu celozávodní dovolené byly dokončeny četné projekty pro integraci těchto nových aspektů do procesu montáže vozidel.
Zdroj: TZ Volkswagen
Tomáš Dostál

O Tomáš Dostál

Kontakt na autora: tomas.dostal@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora