Možná to mnozí nebudou chtít slyšet, ale mezi ostatními účastníky silničního provozu nemusí mít dobrou pověst. Spadají to skupiny, kterou ostatní nemají až tak v lásce. Jste to vy, nebo nikoliv? To můžete během chvíle snadno zjistit. I my jsme rozdělili řidiče do skupin, podle jejich chování za volantem.
Závodník
Toho poznáte celkem dobře. Stále plný plyn, neustálé lepení-se na automobil před sebou, neustálá snaha o předjíždění. Na světlech je to ten, co musí vyrazit jako první. A dodržování rychlosti? To mu často nic neříká. Bohužel je to také jeden z těch řidičů, kteří mohou způsobit nejvíce nehod, často s velmi fatálními následky.
Důchodce
Už dávno není poznávacím znamením plato vajec a klobouk. Co je však pro tuto skupinu řidičů typické, je pomalá jízda. Mnohdy výrazně pod stanoveným limitem. Důvodem jsou často obavy z bezpečnosti, která je přímo úměrná rychlosti. Faktem ale je, že právě on, jako překážka v provozu, může být strůjcem nebezpečných předjížděcích manévrů.
Šetřílek
I toho lze poznat především podle pomalé jízdy, jelikož čím rychleji se jede, tím více auto žere. Proto je jeho jízda spojena také s rychlostí výrazně pod limitem. K tomu se však přidává plachtění i stovky metrů před cedulí obce nebo omezení rychlosti, ale také velmi pomalé zrychlování, aby jeho otáčky náhodou nevyskočily nad stanovenou mez,
Zmatkař
Zmatkařem je obvykle řidič nebo řidička s nedostatečnými zkušenostmi. Ať z důvodu ještě takzvaně mokrého razítka na řidičáku, tak z důvodu, že taková osoba nejezdí často. Rizikem je časté brzdění i na přehledných místech, chybné přejezdy v rámci jízdních pruhů, pomalá jízda na méně přehledném úseku, nebo dokonce blokování provozu.
Rozvozce
Je jedno, zda jezdí s dodávkou, nebo s malým autem ve kterém rozváží jídlo. Charakteristika takového řidiče je srovnatelná se závodníkem. Rychlá, agresivní jízda, aby byl všude co nejdříve. Vzhledem k jeho povolání se něco takového sice dá pochopit, ale rozhodně ne tolerovat. Takoví řidiči jsou v silničním provozu ohrožením.
Mlaďák
Poznáte ho nejenom podle mladistvého vzhledu, ale samozřejmě také podle staženého okénka, levého lokte na něm, a pochopitelně i velmi hlasité hudby, která se z jeho vozu line. Často jeho charakteristika přechází i k závodníkovi, aby ukázal, že umí i něco více, než jenom zesílit rádio.
Tuner
Tento typ řidičů je dalším levelem „mlaďáků“. Když už nestačí zvukový projev a loket z okénka, přidají se k tomu výrazné úpravy jejich vozidel. Takové auto poznáte už z dálky, hlasitou hudbou, laděným výfukem a po příjezdu i mnoha designovými prvky, kdy už doslova začnete přemýšlet, jaké že auto to bylo původně.
Zdroj: Autorský text