Zdánlivá drobnost komplikuje majitelům elektromobilů nabíjení u veřejných stanic

Zajet k veřejné nabíjecí stanici a zapojit kabel do svého elektromobilu může být často komplikovanější, než se zdá. A může za to tato zdánlivá drobnost. Tou je umístění nabíjecího konektoru. Právě to, kde je umístěn může u veřejných nabíjecích stanic zkomplikovat nabíjení více, než majitel elektrického vozu čeká.

Nabíjecí konektory jsou na různých místech

U vozidel se spalovacím motorem, je to snadné. Víčko nádrže najdeme v zadní části auta. Vlevo nebo vpravo. Kde přesně, to nás informuje drobná šipka na palubní desce, u ukazatele stavu paliva. Kde jsou ale nabíjecí konektory u elektromobilů? Na rozdíl od spalovacích motorů zde žádné standardizované umístění není. A tak je u některých aut najdeme v zadní části tam, jako mají klasické vozy víčko nádrže. U některých je najdete zase vpředu, přímo v palubní desce. U dalších vozů zase mohou být umístěn v levé části auta, poblíž předního kola. Vždy tak záleží na konkrétní značky, modelu i na tom, zda je vozidlo klasickým elektromobilem, či plug-in hybridem.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Nabíjení není jednoduché

Pokud jsou veřejné nabíjecí stojany umístěny tak, že se k nim parkuje takzvaně kolmo, není s nabíjením zase až tak velký problém. Buď k němu zajedeme popředu, nebo k němu zacouváme. V takovém případě by neměl být problém natáhnout nabíjecí kabel k našemu konektoru. I když i tady můžeme mít problém. Stačí vyšší obsazenost a už na nás zbývá místo, kdy budete tahat kabel přes celé auto a jeho délka nemusí dostačovat.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

A ještě hůře na tom budeme tam, kde se u nabíjecí stanice parkuje podélně. Nabíjecí stojan je umístěný vpravo, zatímco konektory na řadě vozidel vlevo. A problém s dosahem nabíjecího kabelu je tu. Komplikace však mohou nastat i v případě, kdy je nabíjecí konektor v přední nebo zadní části vozu. Takový stojan je obvykle určený pro dva elektromobily, které za sebou zaparkují podélně.

Mohlo by vás zajímat:  Ford Explorer 2020 výrazně zvětší vnitřní prostor. Inspirace přišla od Mini

Co ale v případě, kdy máme nabíjecí konektor v přední masce a volné je jenom to místo, kde jsme u nabíjecí stanice zadní částí vozu? Ano, můžeme se sice otočit, ale ne všude to jde. Například nabíjecí stanice v Hradci Králové – Riegrovo náměstí, je umístěna v jednosměrné ulici. A otáčet se v jednosměrné ulici rozhodně není košer. Jak tedy své auto nabít?

Zdroj: Autorský text

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora