Ženeva 2012 – Souhrn největších lákadel – 2.díl

Volkswagen Polo BlueGT

Sportovní a přitom úsporné. Přesně takové je nové Polo BlueGT německé automobilky Volkswagen, které si v těchto dnech odbylo svou výstavní premiéru. Hlavní předností této verze je již výše zmíněná úspornost, které je dosaženo především systémem deaktivace válců, jenž je vůbec poprvé představen u koncernového modelu.

O pohon se stará zcela nový přeplňovaný čtyřválec TSI o zdvihovém objemu 1,4 litrů s výkonem 103 kW (140 koní), který dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 7,9 vteřiny. Maximální rychlost pak činí 210 km v hodině. A jak je na tom spotřeba. Díky aktivnímu řízení válců, technologii BlueMotion a sedmistupňové dvouspojkové převodovce DSG činí kombinovaná spotřeba pouhých 4,5 litrů na 100 km. Při použití manuální převodovky kombinovaná spotřeba stoupne o dvě deci.

Zajímavá není jen pohonná jednotka. Máme tu originální 17-ti palcová litá kola, dvojitou koncovku sportovního výfukového systému a vkusný body-kit zahrnující nové nárazníky, difuzor, boční prahy, upravenou masku chladiče a v neposlední řadě také například sportovní podvozek.

Seat Toledo koncept 

Praktický kompaktní vůz za rozumnou cenu v současné produkci španělské automobilky Seat dnes chybí jako sůl. To by se mělo změnit s nastupující generací nového Toleda, který se tím vrací ke svým kořenům, ovšem zatím pouze jako koncept. Zákulisní informace nicméně hovoří o tom, že tato podoba je prakticky rovna sériovému modelu. Na co se tedy mohou zákaznici těšit?

Na vkusně pojatý liftback, jenž bude svou podobu a technický základ sdílet s mladoboleslavským modelem Škoda Rapid. Základem sou čisté linie karoserie s lichoběžníkovou maskou chladiče s pětibokými předními světlomety. Sportovní šmrnc vozu přidává především přední nárazník s integrovanými mlhovkami a velká kola z lehkých slitin.

Zapomenout bychom neměli ani na praktickou stránku vozu. Duo Toledo/Rapid budou disponovat jak variabilním interiérem s dostatkem místa pro pět cestujících, tak hlavně velkým zavazadelníkem. 

Mohlo by vás zajímat:  Pošumavský Slalom Cup - Polovina závodů za námi

Ford B-Max

A u prakticky zaměřených modelů ještě chvíli zůstaneme. Jen se přesuneme k automobilce Ford, která v Ženevě představila své zbrusu nové MPV B-Max. Jeho hlavní předností je především chybějící b-sloupek, jež musel ustoupit bočním posuvným dveřím.  Při plném otevření vznikne vstupní otvor dlouhý až 1,5 metrů zajišťující naprosto bezproblémové nastupování a manipulaci s druhou řadou sedadel. Myslelo se rovněž na bezpečnost, kterou díky použitému konstrukčnímu řešení B-Max vyniká.

Zajímavá je rovněž paleta pohonných jednotek. Tou nejzajímavější je jistě litrový tříválec EcoBoost naladěn ve dvou úrovních. Ta nižší disponuje výkonem rovných 100 koní, silnější pak připadá dalších 20 koní navíc. Na výběr bude rovněž 1,4 litrový čtyřválec Duratec s výkonem 90 koní a silnější 1,6 se 105 koňmi pod kapotou. Vznětové motory bude reprezentovat dvojice čtyřválců s objemy 1,5 a 1,6 litrů o výkonu 75 a 95 koní.

Lexus RX facelift

Z Evropy rovnou do Japonska. Takto dlouho cestu jsme museli vykonat v dějišti ženevského autosalonu, abychom si mohli prohlédnout Lexus RX s omlazenou přední částí. Ta se nese v souladu s ostatními modely automobilky. Vidět tedy můžeme zcela novou masku chladiče, nový nárazník, LED světlomety pro denní svícení a upravené mlhovky. Tím by se výčet úprav exteriéru dal v klidu ukončit. Interiér je na tom ostatně dost podobně. Změny zahrnují pouze nové obložení palubní desky a kontrastní prošívání kožených sedadel, středové konzoly a loketní opěrky.

O pohon se i nadále bude starat vidlicový šestiválec o výkonu 201 kW (270 koní) propojený se šestirychlostní automatickou převodovkou. I přes poměrně vysokou hmotnost zrychlí toto SUV z nuly na 60 mil v hodině za 7,7 vteřiny. Maximální rychlost je pak elektronikou omezena na 180 kilometrech v hodině.

Další možností pohonu je hybridní RX 450h spojující šestiválec s dvojicí elektromotorů získávajících energii pro svůj provoz z metal hybridních baterií. Kombinovaný výkon celé soustavy činí velice slušných 220 kW (295 koní). Zrychlení na 100 km/h se tak dokáže odehrát ještě rychleji než v případě klasického zážehového šestiválce. Ostatně i maximální rychlost je o 20 km/h vyšší.

Mohlo by vás zajímat:  Prezentace vozů Škoda 130 RS firmy Tym-Motorsport

 

Komentáře