Zeslabil si rádio, aby lépe viděl. Mnohé automobilky se tím inspirují

Také si při couvání zeslabíte rádio, abyste lépe viděli? Zní to velmi úsměvně a mnohé to jistě pobaví. Realita je ale taková, že to dělá velká většina řidičů. Když se rozhodnou couvat, automaticky sníží hlasitost rádia, i když na to, jaký mají výhled z vozu, to nemá absolutně žádný vliv. A právě proto vznikla tato slovní hříčka, na kterou možná ještě několikrát narazíte, třeba na sociálních sítích.

Proč to děláme?

Možná to děláte také, nebo znáte někoho, kdo to dělá. I když nižší hlasitost rádia výhled z vozu nijak neusnadní, je to pro nás zcela běžné a řada lidí má několik důvodů, proč rádio ztlumit, nebo vypnout. Tím prvním je fakt, že se mohou při couvání mnohem lépe soustředit a neruší je hlasitá hudba, která může rozptylovat i při běžné jízdě. Natož při důležitějším manévru, jakým je couvání.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Druhým důvodem je to, že mnoho vozů je dnes vybaveno parkovacími senzory. Vpředu i vzadu. A ty potřebujeme slyšet. Přes hlasité rádio to půjde jenom těžko, a tak má jeho ztlumení čistě praktický vliv, abychom přesně věděli, co se kolem nás děje.

Je tu ale i důvod číslo tři. Tiché rádio nám pomůže lépe sledovat dění kolem nás. S vypnutým rádiem snáze uslyšíme, že vůz o něco škrábeme, nebo že na nás někdo volá nebo troubí, abychom zastavili, jelikož jsme při couvání patrně něco přehlédli a hrozí nebezpečí.

Automobilky se tím inspirují

Některé automobilky se řidiči, kteří si ztlumí rádio, aby lépe viděli, dokonce inspirují. A tak při řazení zpátečky automaticky sníží hlasitost audia, aby to nemusel dělat řidič. Po dokončení manévru se volume zase vrátí na požadovanou úroveň.

Mohlo by vás zajímat:  Zimní cesty po Evropě: Do Polska, Francie či Španělska klidně na letních pneu

Že se automobilky snaží řidičům usnadnit parkovací manévr, to však ukazují i jiné vychytávky. Automatickou aktivaci zadního stěrače už bereme spíše jako něco běžného. U některých vozů se však automaticky mění také náklon zrcátek, abychom mohli vidět zadní kolo vozu a to, jak daleko je od obrubníku. Také něco, co mnozí z nás ocení.

Zdroj: Autorský text
Komentáře

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora