Zimní pneumatiky dokážou během jízdy dohánět k šílenství. Za nepříjemný hluk si ale může řidič sám

Final Check Horizontal Portrait Man Checking Tires His New Car

Zodpovědný řidič by už dávno měl mít na autě zimní pneumatiky. Ty jsou oproti letním specifické nejenom tím, že mají jiný dezén a jsou vyrobeny z jiné směsi. Specifické je u nich i nařízení, kdy dle zákona nesmí mít hloubku vzorku menší než 4 milimetry. Není to ale jediná věc, která může při jízdě překvapit. Často se objevuje ještě jeden problém.

Nepříjemná hlučnost

Přezuli jste na zimní pneumatiky a začali jste registrovat problém, kterým je zvýšená hlučnost? Pokud jde prokazatelně od pneumatik, není důvod se až tak znepokojovat. S největší pravděpodobností nejde o žádný technický problém, ale vlastnost. Tedy abychom to uvedli na pravou míru, zimní pneumatiky oproti letním často bývají hlučnější. Je to dáno jak jejich směsí, tak i použitým vzorkem a jeho hloubkou. S tím, že zimní pneu mohou při jízdě na silnici více hučet, je prostě třeba počítat.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen Golf se stal japonským autem roku!

Chyba majitelů aut

I když jde v případě zimních pneumatik o určitou vlastnost, je třeba dodat, že nadměrná hlučnost je částečně i chybou majitelů aut. Tu udělali už ve chvíli, kdy zimní pneu kupovali. Samozřejmě nemáme na mysli, že měli zůstat na letních nebo koupit celoroční. Správně měli při výběru více hledět na takzvaný energetický štítek pneumatiky. Ten musí mít pneumatiky určené k prodeji povinně a spotřebitelům může řadu věcí napovědět.

Zdroj obrázku: Freepik

Informace o hlučnosti

Kromě toho, že se na štítku nachází informace o jízdních vlastnostech nebo také schopnostech šetřit palivo, je zde také důležitá informace o hlučnosti. Ta je zde vyjádřena opravdu až polopaticky. Nejenom symbolem, ale také konkrétní hodnotou v decibelech, která jasně udává, jak je pneumatika při jízdě hlučná.

Mohlo by vás zajímat:  Na stopce není nutné zastavit vždy. Dodržování pravidel zajistí plynulost provozu

Ne každý si ale pod číslem zvládne představit, jak moc bude pneu slyšet. Proto nechybí ani zařazení do tříd A, B nebo C, které hlučnost jasně definují. Ten, co si nyní na své hlučné pneu stěžuje, neudělal jednu věc. Nezkontroloval si, co kupuje.

Zdroj: https://www.oponeo.co.uk/blog/tyre-noise
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora