Čím více lidí bez základních technických znalostí řídí, tím více mýtů a polopravd se o údržbě aut nebo o správném stylu jízdy na internetu objevuje. A stejně jako třeba u zpravodajství platí, že věřit byste měli jen těm skutečně ověřeným informacím. Budete-li se řídit internetovými bludy, v tom lepším případě se vám oprava auta pěkně prodraží. O horší variantě se raději rozepisovat nebudeme. V našem dnešním článku popíšeme typické zlozvyky českých řidičů, které často z internetových mýtů pramení.
Rychlá jízda se studeným motorem
Rychlá jízda, respektive vysoké otáčky studenému motoru nesvědčí. Zejména pokud máte pod kapotou naftový motor. Stejně jako se vy potřebujete po ránu nejprve probrat a protáhnout, potřebuje se rozehřát také vaše auto. V případě automobilu to znamená, že se musí motorový olej dostat ke všem součástkám motoru. V létě se motor pochopitelně zahřívá rychleji než v zimě, vysoké otáčky byste si každopádně měli prvních pár minut po nastartování odpustit.
Brzdění na poslední chvíli a prudká akcelerace
Jistě, jízda stylem brzda-plyn-brzda vypadá jako skvělá zábava a může vás nabít adrenalinem, ale vašemu autu rozhodně dobře nedělá. Z pochopitelných důvodů je plynulá jízda mnohem vhodnější, nehledě na skutečnost, že při plynulé jízdě je vaše chování pro ostatní řidiče čitelnější a riziko dopravní nehody tak klesá. Pokud budete brzdit motorem podřazením na nižší rychlostní stupeň, ulevíte brzdným destičkám i mechanice brzd. A pokud budete akcelerovat plynule, předejdete možnému poškození motoru.
Mezi další klasické chyby českých řidičů patří například:
- jízda s rukou na řadící páce – té vadí i malý tlak,
- dojíždění na rezervu v zimě – hrozí, že si poškodíte palivové čerpadlo,
- otáčení volantem až „nadoraz“ při parkování – krajní polohy volantu opotřebovávají mechanické součástky auta i převodovku.