Zlozvyky českých řidičů, kterými poškozují svá auta

Car 1149997 1920

Čím více lidí bez základních technických znalostí řídí, tím více mýtů a polopravd se o údržbě aut nebo o správném stylu jízdy na internetu objevuje. A stejně jako třeba u zpravodajství platí, že věřit byste měli jen těm skutečně ověřeným informacím. Budete‍-‍li se řídit internetovými bludy, v tom lepším případě se vám oprava auta pěkně prodraží. O horší variantě se raději rozepisovat nebudeme. V našem dnešním článku popíšeme typické zlozvyky českých řidičů, které často z internetových mýtů pramení.

Zdroj obrázku: pixabay.com

Rychlá jízda se studeným motorem

Rychlá jízda, respektive vysoké otáčky studenému motoru nesvědčí. Zejména pokud máte pod kapotou naftový motor. Stejně jako se vy potřebujete po ránu nejprve probrat a protáhnout, potřebuje se rozehřát také vaše auto. V případě automobilu to znamená, že se musí motorový olej dostat ke všem součástkám motoru. V létě se motor pochopitelně zahřívá rychleji než v zimě, vysoké otáčky byste si každopádně měli prvních pár minut po nastartování odpustit.

Mohlo by vás zajímat:  Tipy pro pohodovější jízdu autem k moři
Zdroj obrázku: pixabay.com

Brzdění na poslední chvíli a prudká akcelerace

Jistě, jízda stylem brzda-plyn-brzda vypadá jako skvělá zábava a může vás nabít adrenalinem, ale vašemu autu rozhodně dobře nedělá. Z pochopitelných důvodů je plynulá jízda mnohem vhodnější, nehledě na skutečnost, že při plynulé jízdě je vaše chování pro ostatní řidiče čitelnější a riziko dopravní nehody tak klesá. Pokud budete brzdit motorem podřazením na nižší rychlostní stupeň, ulevíte brzdným destičkám i mechanice brzd. A pokud budete akcelerovat plynule, předejdete možnému poškození motoru.

Mohlo by vás zajímat:  CNG vozy budou mít zřejmě o 50 % levnější dálniční známku. Jaké jsou jejich další výhody

Mezi další klasické chyby českých řidičů patří například:

  • jízda s rukou na řadící páce – té vadí i malý tlak,
  • dojíždění na rezervu v zimě – hrozí, že si poškodíte palivové čerpadlo,
  • otáčení volantem až „nadoraz“ při parkování – krajní polohy volantu opotřebovávají mechanické součástky auta i převodovku.
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora