Známé velké SUV v crash testu ukázalo, jak může být srážka s tímto autem životu nebezpečná

Zkratka Euro NCAP patří nezávislému konsorciu s celoevropským zastoupením, které pořádá nárazové bezpečnostní testy aut, lidově řečeno crashtesty. Jejich výsledky asi znáte, automobilky se jimi často chlubí. Tedy alespoň ty, které se mají čím chlubit. Jde o známé žlutočerné logo s počtem hvězdiček, přičemž pět hvězd je nejlepší výsledek a tedy maximálně bezpečný vůz. Tradičně dobře se v testech Euro NCAP umisťují například tyto automobilky:

  • Volvo
  • Subaru
  • Mercedes
  • Hyundai

Bezpečnost především

V Evropské unii, ale také v Jižní Koreji a Japonsku je bezpečnost aut velké téma. Tím spíše, že rostou prodeje nejen robustních SUV, ale také menších městských autíček, typicky s hybridními nebo elektrickými motory. Automobilky proto přicházejí s všemožnými novinkami v oblasti aktivní i pasivní ochrany nejen posádky auta, ale i chodců a dalších účastníků silničního provozu. Moc dobře vědí, že zákazníci na to slyší.

Land Rover Defender

Poněkud jiný přístup ovšem zvolil Land Rover se svým modelem Defender, tedy obránce či ochránce. Ten to masivní offroad při crash testu doslova smetl vše, co mu stálo v cestě, a jeho řidič z nehody ve vysoké rychlosti vyvázl bez větších šrámů. Aby taky ne, když tento kolos s masivním a odolným nárazníkem váží i bez nákladu 2,3 tuny, zatímco testovací překážka, kterou vidíte na videu, jen ani ne půldruhé tuny.

Podobná auta jsou sice velmi bezpečná pro vlastní posádku, mohou však být zároveň smrtelnou hrozbou pro ostatní účastníky silničního provozu. Například neovladatelný plně naložený Land Rover Defender dovede na silnici udělat pořádnou paseku. Sám sice případný střed zvládne, ale díky kinetické energii doslova zválcuje druhého účastníka dopravní nehody. Z obránce se tak může během okamžiku stát nebezpečný útočník. Proto je vždy lepší sedět za volantem takového obra.

Zdroj: Autorský text