BMW X3 vyjede s novým základním motorem a pohonem zadních kol

BMW se vydalo tou nejzelenější cestou a pro model X3 připravilo verzi s novým základním motorem. Naftový čtyřválec o objemu 2 litry se v oblíbeném SUV objeví co nevidět a výrobce za něj bude požadovat minimálně 36 200 eur.

BMW X3 sDrive 18d bude mít pod kapotou naftový dvoulitr s technologií TwinPower Turbo. Maximální výkon 105 kW sice nenadchne, točivý moment 360 Nm dostupný od 1750 otáček již zní lépe. 
 
Nová verze druhé generace X3 zrychlí s motorem 18d z 0-100 km/h za 9,9 vteřiny ve spojení s manuální převodovkou, osmistupňový automat prodlouží dobu akcelerace o čtyři desetinky. BMW uvádí maximální rychlost 195 km/h pro manuál, automat dosáhne hodnoty o 5 km/h nižší. Poprvé v historii modelu X3 se však setkáváme s koncepcí, kterou ctí (mimo verze xDrive) všechny vozy značky BMW – motor vepředu a pohon zadních kol.
 
BMW hovoří o verzi X3 sDrive 18d jako o nejekonomičtější SUV ve třídě. Kombinovaná spotřeba se pohybuje od 5,1 do 5,4 l/100 km, průměrná produkce 137 gramů C02 na kilometr na nějakou dobu uspokojí úředníky s měřícím zařízením. K tak zajímavým hodnotám si však BMW dopomáhá několika užitečnými systémy. Ty zahrnují rekuperaci brzdné energie, indikaci optimálního převodového stupně, systém Start/Stop a režim ECO PRO, který do jisté míry omezí odezvu na stlačení plynového pedálu a sníží výkon palubních přístrojů. 
 
Novou generaci BMW X3 jsme letos otestovali ve verzi xDrive 30d. Test a video naleznete zde.