Hyundai expanduje na trh předáním prvních nákladních vozidel XCIENT Fuel Cell zákazníkům

Společnost Hyundai Motor Company předala ve středu 7. října prvních sedm vozidel XCIENT Fuel Cell zákazníkům ve Švýcarsku. Jedná se o první velkosériově vyráběná těžká nákladní vozidla s palivovými články na světě. Celkem bude letos ve Švýcarsku uvedeno do provozu 50 těchto ekologických vozidel. Dodání modelu XCIENT Fuel Cell představuje oficiální vstup divize …

Číst více

Vodíkové taxíky v Nizozemsku už najely 1,5 milionu km

Už rok a půl jezdí v nizozemském Haagu vodíkové taxíky. Za tu dobu dohromady najely okolo 1,5 milionu kilometrů. První vozový park taxislužby v Nizozemí složený z bezemisních automobilů poháněných palivovými články čítá 35 sedanů Toyota Mirai. Auta slouží k přepravě starších a invalidních osob v rámci sociálních služeb. První taxíky na vodík v Holandsku slaví 1,5 milionů …

Číst více

Papež František jde s dobou. Dostal vodíkový papamobil

Papež František jde s dobou. Bude totiž jezdit na ten nejmodernější a zcela bezemisní pohon – vodík. Převzal dar od Japonské konference katolických biskupů v podobě vodíkové Toyoty Mirai, navržené speciálně pro potřeby mobility svatého otce. Speciální vodíkový papamobil Mirai je dlouhý 5,1 metru a jeho výška včetně střechy činí 2,7 metru, aby mohl …

Číst více

Evropa stále víc pokukuje po vodíku. Automobilky jí jdou naproti

Většina velkých automobilek se v současnosti kvůli regulaci vydává cestou celkového snižování emisí CO2. Volí přitom většinou kombinaci vyřazování nejméně ekologických spalovacích agregátů se zaváděním elektromobilů a hybridů. Zjevné nevýhody elektrického pohonu, zejména dlouhou dobu nabíjení, ve vizích automobilových vývojářů stále častěji nahrazuje vodíkový pohon. Vedle aktivit samotných automobilek, zejména Toyoty, zkoumají …

Číst více

Hyundai Motor činí další krok ve své vodíkové strategii a vyváží systémy palivových článků do Evropy

Společnost Hyundai Motor Company dnes zahájila vývoz svého patentovaného systému palivových článků do Evropy, kde ho budou využívat společnosti mimo automobilové odvětví včetně švýcarské firmy GRZ Technologies Ltd., využívající vodíková řešení. Tento krok upevňuje vedoucí postavení společnosti Hyundai ve vývoji a velkosériové výrobě systémů palivových článků nejen pro vozidla, ale i pro …

Číst více

Hyundai spouští nový globální osvětově podpůrný program, kterým poukazuje na vedoucí roli v oblasti technologie vodíkových palivových článků

Společnost Hyundai Motor Company dnes v rámci své vize „Pokroku pro lidstvo“ spustila program H2U (Hydrogen to You – Vodík pro Tebe). Kampaň si klade za cíl zvýšit povědomí veřejnosti o vedoucím postavení značky Hyundai v oblasti technologie vodíkových palivových článků a její rozhodující roli v nově vznikajícím ekosystému trvale udržitelné mobility, infrastruktury a životního stylu. …

Číst více

Hyundai představí na konferenci SHIFT Mobility v rámci veletrhu IFA 2020 svou strategii v oblasti palivových článků na vodík

Hyundai představí na konferenci SHIFT Mobility, konané v rámci veletrhu IFA 2020, svou strategii pro budoucí mobilitu a předvede vlastní know-how v oblasti palivových článků. Letošní ročník se uskuteční v hybridním formátu s živým digitálním přenosem. S úvodní přednáškou na konferenci vystoupí Michael Cole, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor Europe, který bude hovořit o přeměně společnosti …

Číst více

BMW představuje první technické detaily své vodíkové budoucnosti

Pro BMW Group je hlavní prioritou vývoj alternativních technologií poháněcích systémů. Výrobce prémiových automobilů přináší první virtuální pohled na poháněcí soustavu vozu BMW i Hydrogen NEXT, současně znovu potvrzuje svůj závazek k postupnému systematickému vývoji systémů pro bezemisní mobilitu. Tento přístup zároveň vhodně zapadá do strategie společnosti, jež se označuje jako Power of …

Číst více

Co je u elektromobilu kritizováno, je u vodíkového auta přehlíženo

Odpůrci elektromobilů často zmiňují fakt, že když už alternativní palivo, tak jedině vodík, který má oproti elektřině budoucnost. Ve svých závěrech však velmi často přehlížejí jeden velmi důležitý fakt, který se vodíkových aut týká. A když se podíváme na současný stav, je třeba objektivně říci, že aktuálně mají vodíková auta negativ …

Číst více

Ministerstvo průmyslu a obchodu má smělé plány. Do roku 2030 chce mít v ČR necelých 100 tisíc vodíkových aut

Nejenom elektřina, ale také vodík. Alespoň takto má vypadat vývoj v České republice. Ministerstvo průmyslu a obchodu přišlo se zajímavým odhadem, který říká, že se v následujících deseti letech výrazně zvýší počet automobilů s tímto alternativním pohonem. Důvodem bude nejenom snižování cen těchto vozů, ale i to, že se Česká republika zavázala k tomu, že bude …

Číst více