Zajímavosti o Toyotě Mirai: Jezdí i v mínus 30 a čistí vzduch

Toyota Mirai druhé generace podtrhuje svůj šarm ekologickým pohonem na palivové články využívající řešení, jež Toyota vyvíjela bezmála 30 let. Tento sedan prémiové třídy postavený na platformě TNGA disponuje nejmodernějšími systémy aktivní bezpečnosti TSS. Pohon zadních kol a technologie známá ze sportovních vozů mu dodávají skvělé jízdní vlastnosti. Jde o vozidlo na …

Číst více

V Kalifornii představili nákladní auto na vodík. Termín uvedení do prodeje patřil k nejčastějším otázkám

Společnost Hino Trucks představila nákladní vozidla s pohonem na bázi vodíkových palivových článků. Prototyp kategorie XL8 třídy 8 se ukázal na výstavě ACT Expo 2021 v Kalifornii, která je považována za kolébku vodíkových technologií. Ekonomiky spatřují v tomto zdroji energie vhodnou alternativu k fosilním palivům. Vozidlo je prozatím ve stádiu prototypu a musí se upřesnit, kdy …

Číst více

Jak je to s riziky vodíku v běžném provozu? Euro NCAP potvrzuje nejvyšší úroveň vodíkové bezpečnosti Toyoty Mirai

Toyota Mirai získala 5 hvězdiček v bezpečnostních testech Euro NCAP. Jedná se o nejvyšší hodnocení, které potvrzuje maximální úroveň bezpečnosti jak modulární platformy TNGA, tak i elektrického vodíkového pohonu. Testy Euro NCAP rovněž prokázaly velmi vysokou účinnost systémů aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense. Toyota Mirai získala hodnocení 88 procent za ochranu dospělých pasažérů, …

Číst více

Vodík není tak čisté palivo, jak se na první pohled zdá. EU to chce změnit a přichází s jasným plánem

Evropská unie se zavázala být do roku 2050 klimaticky neutrální. Klíčem a jednou z možných cest, jak tohoto ambiciózního cíle dosáhnout, je využívání vodíku v sektorech energetiky, průmyslu, chemického průmyslu a mobility. Vodík se dnes totiž spotřebovává prakticky jen v místě výroby, a to hlavně při výrobě amoniaku a petrochemických procesech. Strategickým cílem Evropské unie je vybudovat …

Číst více

Odpůrci elektromobility argumentují vodíkem a neuvědomují si stejné problémy při tankování

Problémem elektromobility může být delší doba nabíjení. I proto mnozí argumentují tím, že budoucnost je ve vodíku. Podle jejich teorie bude tankování vodíkem stejné, jako v případě čerpání nafty nebo benzínu. Tedy, že dojde k tomu, že se vůz natankuje vodíkem do plna v řádech několika mála minut, nikoliv v řádech desítek minut (někdy i hodin), …

Číst více

Hyundai expanduje na trh předáním prvních nákladních vozidel XCIENT Fuel Cell zákazníkům

Společnost Hyundai Motor Company předala ve středu 7. října prvních sedm vozidel XCIENT Fuel Cell zákazníkům ve Švýcarsku. Jedná se o první velkosériově vyráběná těžká nákladní vozidla s palivovými články na světě. Celkem bude letos ve Švýcarsku uvedeno do provozu 50 těchto ekologických vozidel. Dodání modelu XCIENT Fuel Cell představuje oficiální vstup divize …

Číst více

Vodíkové taxíky v Nizozemsku už najely 1,5 milionu km

Už rok a půl jezdí v nizozemském Haagu vodíkové taxíky. Za tu dobu dohromady najely okolo 1,5 milionu kilometrů. První vozový park taxislužby v Nizozemí složený z bezemisních automobilů poháněných palivovými články čítá 35 sedanů Toyota Mirai. Auta slouží k přepravě starších a invalidních osob v rámci sociálních služeb. První taxíky na vodík v Holandsku slaví 1,5 milionů …

Číst více

Papež František jde s dobou. Dostal vodíkový papamobil

Papež František jde s dobou. Bude totiž jezdit na ten nejmodernější a zcela bezemisní pohon – vodík. Převzal dar od Japonské konference katolických biskupů v podobě vodíkové Toyoty Mirai, navržené speciálně pro potřeby mobility svatého otce. Speciální vodíkový papamobil Mirai je dlouhý 5,1 metru a jeho výška včetně střechy činí 2,7 metru, aby mohl …

Číst více

Evropa stále víc pokukuje po vodíku. Automobilky jí jdou naproti

Většina velkých automobilek se v současnosti kvůli regulaci vydává cestou celkového snižování emisí CO2. Volí přitom většinou kombinaci vyřazování nejméně ekologických spalovacích agregátů se zaváděním elektromobilů a hybridů. Zjevné nevýhody elektrického pohonu, zejména dlouhou dobu nabíjení, ve vizích automobilových vývojářů stále častěji nahrazuje vodíkový pohon. Vedle aktivit samotných automobilek, zejména Toyoty, zkoumají …

Číst více

Hyundai Motor činí další krok ve své vodíkové strategii a vyváží systémy palivových článků do Evropy

Společnost Hyundai Motor Company dnes zahájila vývoz svého patentovaného systému palivových článků do Evropy, kde ho budou využívat společnosti mimo automobilové odvětví včetně švýcarské firmy GRZ Technologies Ltd., využívající vodíková řešení. Tento krok upevňuje vedoucí postavení společnosti Hyundai ve vývoji a velkosériové výrobě systémů palivových článků nejen pro vozidla, ale i pro …

Číst více