„Parkování v garáži poškodilo moje auto víc, než kdyby stálo denně před domem,“ lituje řidič Zbyněk

665

Garáž je benefit, ale ne za všech okolností. Ta „špatná“ dokáže auto pěkně ublížit. Dokonce takovým způsobem, že je lepší v zimě parkovat venku na mrazu, než s ním zajíždět do chráněného prostoru. Někdo to ví, jiný si na to bohužel musí přijít později.

Myslel jsem si, že pro auto je to nejlepší právě garáž. Tak jsem ho v ní parkoval. A to v podstatě neustále, včetně zimy. Stále jsem si říkal, jak dobře dělám. Přitom jsem netušil, že to pro mé auto bylo mnohdy to nejhorší, co jsem udělat mohl. Právě zimní parkování v garáži se na něm negativně podepsalo. Kdybych ho možná nechal venku, udělám lépe. Pro zimu a garáž totiž platí pravidla, o kterých jsem bohužel nevěděl.

Mohlo by vás zajímat:  Pneumatiky potřebují celoroční péči, pouhé přezutí nestačí

V zimě do garáže

Součástí mého domu je také garáž, kde auto parkuji po celý rok. Tedy i během zimy. Právě to se ukázalo jako velká chyba. Stačilo důkladně zkontrolovat auto a zjistil jsem, že mě tento prohřešek bude stát nemalé peníze na opravách. Tedy pokud chci, aby se technický stav mého auta dále nezhoršoval. Co jsem vlastně udělal špatně? Je to velmi jednoduché. Ve své garáži jsem topil, což je během zimy velká chyba, která se mi vymstila.

Mohlo by vás zajímat:  Bezkontaktní myčky vyžadují opatrný postup

Sůl, teplo a vlhkost je nejhorší kombinace

Kdykoliv jsem přijel, otevřel jsem garáž a auto v ní zaparkoval. Jelikož je vytápěná, veškerý sníh a led začal postupně tát a měnit se na vodu. A ta se vlivem tepla začala odpařovat. Teď, když to píši, mi to přijde jasné, ale při parkování jsem si to vůbec neuvědomil. Tající sníh samozřejmě obsahuje sůl, která není pro karoserii nic dobrého. A to stejné platí i o vysoké vlhkosti, která se vlivem tání a odpařování vody v garáži vytvořila.

Karoserie začíná na řadě míst korodovat

Zima sice ještě pořádně neskončila, ale já už vidím, jak se má chyba podepsala na karoserii mého auta. Důkladnou prohlídkou jsem objevil několik míst, kde se objevuje první koroze. Tu samozřejmě musím řešit, aby se dále nerozšiřovala. A bude mě to stát čas, i peníze. Přitom stačilo v garáži buď netopit, nebo auto důkladně opláchnout a odstranit přebytečnou vodu. Nyní už to vím a u dalšího vozu dám jistě pozor. Možná ho raději nechám stát před domem, určitě to bude lepší, než zvýšení rizika rzi, vlivem soli a vlhka.

Zdroj: Autorský text, emailový příspěvek
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora