Ford uvádí v Číně nový Taurus

Jméno Taurus je odjakživa spojené s americkými silnicemi, které brázdí již od roku 1985. Modrý ovál však novou generaci uvádí nejprve v Číně, kde by měl Taurus představovat sedan pro náročné zákazníky, především z řad manažerů. 

Vzhled 4996 milimetrů dlouhé karosérie je rozpoznatelný i pro člověka, co zná pouze současného portfolio Fordu, především pak dvojčata Mondeo a Fusion. Lichoběžníková maska chladiče není sice v přímém porovnání s uvedenou dvojicí tak zaoblená, navíc je na ní větší množství chromu, tvar LED diodových svítilen je však téměř identický. V předním nárazníku jsou zabudované LED diodové mlhovky no a stejnou světelnou technologii dostala také zadní skupinová světla, spojená chromovanou příčkou. Prémiový nádech vozu dodávají 19palcová kola s leštěným povrchem a deseti paprsky. 

Mohlo by vás zajímat:  Subaru odhalilo video s novým WRX, ve kterém ukazuje své schopnosti

Kabina má i díky rozvoru náprav 2949 milimetrů nabídnout obrovský prostor především zadní dvojici či trojici cestujících. A protože jsou v Číně zadní pasažéři ti vůbec nejdůležitější, mají poprvé u čínského Fordu elektricky polohovatelná sedadla. Za příplatek je navíc k dispozici stavitelná bederní opěrka i masážní strojek. Ve středové loketní opěrce, jež změní trojmístné uspořádání zadní lavice na dvoumístné, jsou držáky nápojů i tlačítka pro nastavování sedadel, respektive ovládání zábavního systému a klimatizace. Po celém interiéru je rozmístěno celkem 25 odkládacích prostor, držáky nápojů jsou navíc koncipované pro pojmutí různě velkých hrnků s čajem. Materiály použité v kabině patří k tomu nejlepšímu ze současné nabídky modrého oválu. Zatímco sedadla jsou tak čalouněná kůží, palubní deska je vykládaná dřevem a chromem. Součástí standardní výbavy je rovněž panoramatické střešní okno.

Mohlo by vás zajímat:  Kia Sorento Plug-in Hybrid: nejvýkonnější zástupce řady v EU, a až sedm sedadel k tomu

Pod kapotou bude 2.7litrový šestiválec EcoBoost s dvojitým přeplňováním a pravděpodobným výkonem 325 koní v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou. Již z dřívějška víme, že má novinka mezigeneračně výrazně zhubnout, přesné číslo ovšem nepadlo. Výroba bude probíhat ve společné továrně Fordu a Chang’anu ve městě Chang-čou s roční kapacitou 250 000 vozidel.

Zdroj: Ford