Na ženevském autosalonu se uvede inovovaný Ford Focus

Současná třetí generace Fordu Focus je na trhu již od roku 2011, a proto bylo otázkou času, kdy se dočkáme zmodernizované podoby, neboť tříletý interval je nejčastějším zlomem pro automobil. Musím podotknout, že revidovaný Focus se mi líbí mnohem více než nové Mondeo či Fiesta po faceliftu, která má větší mřížku na přídi.

Inovací prošla zejména přední část, která se nově chlubí šestibodovou mřížkou, štíhlejšími světlomety s ostřejším výrazem, jinak profilovanou kapotou a v neposlední řadě novým nárazníkem. Zmodernizovaný Focus jde ve stopách nového Mondea, který byl tím prvním, jenž se pyšnil novou maskou ve stylu automobilky Aston Martin. Zadní strana disponuje tenčími lampami s přepracovanou grafikou, novým nárazníkem a také změněnými pátými dveřmi.

Co se týká změn v interiéru, zde Ford vyhověl přáním svých klientů. Hlavním cílem bylo zlepšit celkovou ergonomii a to jak s přepracováním volantu, tak úbytkem tlačítek na středovém panelu. Novinkou je také 8palcový dotykový displej s vysokým rozlišením, který spolupracuje se systémem SYNC 2, jež nabídne čistší rozhraní. Další úpravy interiéru zahrnují nový úložný prostor na středové konzole a tmavý dekor a chromované detaily pro středový panel a výplně dveří. Automobilka Ford slibuje také tišší jízdu, které dosáhla pomocí hustších koberců, silnějších bočních okének a lepší izolace motoru.

K faceliftu Fordu Focus se vyjádřil také Martin Smith, výkonný ředitel designu Ford of Europe: „Vizí bylo přidat více emocí našemu modelu.  Nový Focus má více atletický design, který slibuje skvělé jízdní vlastnosti“. Pochopitelně nemůže chybět ani výrok k přepracovanému interiéru: „Reagovali jsme na jasná přání zákazníků, aby se dostavila větší jednoduchost v kabině, proto například to snížení tlačítek na středové konzoly“.

Aktualizovaný Ford Focus na evropském trhu nabídne také nové pohonné jednotky, konkrétně zážehový motor 1,5 EcoBoost o výkonu 150 a 180 koní. Určitě si na své přijdou i příznivci nafty, přesněji agregátem 1,5 TDCi nabízející výkon 95 a 120 koní. Pod kapotou se objeví i nová verze přeplňovaného litrového tříválce EcoBoost, která bude podle automobilky prvním nehybridním benzínovým rodinným autem v Evropě, vypouštějící do ovzduší méně než 100 g CO2/km. Úpravami prošel také dieselový motor 2,0 TDCi o výkonu 150 koní, který je s manuálem o 14%, resp. s automatem o 13% úspornější než předchozí model. V USA se tamní zákazníci dočkají přeplňovaného tříválce 1,0 EcoBoost, který bude spojen výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou, neboť Ford tvrdí, že Američané pohrdají automaty.

Nový Focus je podle Fordu jízdně lepší než jeho předchůdce především díky mnoha úpravám, zahrnující tužší přední nápravu, upravené odpružení, přenastavené tlumiče, elektronický posilovač řízení a novou elektronickou kontrolu stability. Mezi technologie v inovovaném Focusu patří parkovací technologie hands-free označovaná jako Perpendicular Parking, která pomáhá řidiči zacouvat do prostoru mezi ostatní auta, uvedení systému varujícího před kolizí a upravené verze systému Active City Stop, který nově operuje v rychlostech do 50 km/h.

Ford zatím neprohlásil nic o zmodernizovaném Focusu ST, ale určitě se brzy dočkáme i jeho premiéry a navíc čím dál více se mluví o plánovaném Focusu RS, takže se máme určitě na co těšit. Pětidveřový hatchback společně s praktickým kombi bude mít premiéru již za pár dní na ženevském autosalonu, kdežto zmodernizovaný čtyřdveřový sedan se zřejmě představí na newyorském autosalonu v dubnu. 

##fofo##

Zdroj: Ford