Nová generace Range Roveru oficiálně odhalena!

Zub času si vybírá daň i na opravdových legendách. Své o tom ví i současná verze Range Roveru, která musí chtě nechtě ustoupit moderní době. Právě díky tomu se však můžeme oficiálně podívat na zcela novou generaci všestranného luxusního offroadu, který si odbude svou světovou premiéru již za měsíc v Paříži.

Stejně jako většina automobilek, se i Range Rover vydal cestou redukční diety. Díky novému hliníkovému šasi a použití zcela nové technologie jeho výroby si může přicházející generace Roveru odečíst opravdu citelných 420 kilogramů. Tak markantní úbytek hmotnosti nenechá na důsledky s ním spjaté dlouho čekat – spotřeba paliva a produkce emisí jsou totiž hlavními strašáky, kteří budí ze spaní nejednoho šéfa návrhového oddělení. Současně se však našel prostor pro přepracované vzduchové odpružení, které nabídne posádce adekvátní jízdní komfort za všech podmínek.
 
Kromě úběru hmotnosti se také prodlužovalo. Nový Range Rover disponuje o 100 milimetrů delším rozvorem náprav než předchozí generace, ke které stále designově tíhne. Tak jako tak se vůz vlně moderny nevyhnul, což dokládá “evoquovitá“ přední část, přepracované zadní lampy a decentnější série svislých pásů na bočních dveřích. Celkově se zde setkáváme s vyváženým mixem provokativního a zároveň aristokratického zevnějšku.
 
Zákazníci budou moci vybírat ze tří pohonných jednotek, přičemž je stále kladen velký důraz na ekologii. Důkazem toho je základní naftový šestiválec o objemu tři litry, který je dobře známý z modelu Land Rover Discovery. Touhu po objemu 4,4 litru ukojí naftový vidlicový osmiválec TDV8, na úplně druhé straně spektra stojí přeplňovaný benzínový osmiválec o objemu rovných 5 litrů. 
 
Všechny jmenované jednotky budou standardně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou od firmy ZF. V závislosti na terénních podmínkách umí chytrá převodovka měnit délky jednotlivých rychlostních stupňů prostřednictvím nové generace systému Terrain Response. Adekvátně tomu se mění i citlivost stabilizačního a protiprokluzového systému. 
 
Moderní interiér čerpá z designu minulé generace. Budíkům v kapličce přístrojů již odzvonilo, místo nich je k dispozici rozměrný TFT displej. Středovému panelu dominuje 8“ obrazovka multimediálního systému, díky kterému se podařilo eliminovat množství ovládacích prvků. Středový tunel, jenž obsahuje tradiční volič automatické převodovky a tlačítka systému Terrain Response, zůstal nezměněn. 
 
Zákazníci budou mít na výběr mezi dvojím uspořádáním zadních sedadel. Početnější rodiny ocení klasická tři místa k sezení, manažerské typy zase dvojici rozměrných křesel. Díky prodlouženému rozvoru také narostl prostor pro kolena zadních cestujících a to o citelných 120 milimetrů.
 
Závazné objednávky nové generace Range Roveru bude výrobce přijímat od příštího měsíce a to ve více než 160 zemích světa. Dodávky zákazníkům by se měly začít naplňovat z kraje příštího roku. Očekáváme, že bude cena ve Velké Británii startovat na 70 000 liber za základní verzi s naftovým šestiválcem. Plně vybavené varianty však mohou stát až dvojnásobek.