Pininfarina zvažuje návrat k zakázkové výrobě!

Známé světové karosárny měly v posledních letech dost výrazné problémy se získáváním zakázek a z toho plynoucí finanční nedostatky. Začíná to však vypadat, že by se situace mohla částečně zlepšovat, neboť italská Pininfarina velmi vážně zvažuje návrat k tomuto typu podnikání. Co můžeme čekat?

Automobiloví výrobci v posledních zhruba dvaceti letech začali být schopni vyrábět si modely v nízkých počtech sami. To znamenalo úbytek práce pro zavedené karosárny a z toho plynoucí finanční potíže. A aby toho nebylo málo, nedlouho na to přišla recese. Mnoho karosáren proto buď zkrachovalo, bylo odkoupeno nebo se přeorientovalo na odlišný typ podnikání. Pininfarinu, jejíž práce je celosvětově známá především díky mnoha rozličným Ferrari, nevyjímaje. Nyní by mohl nastat obrat k lepšímu.

Mohlo by vás zajímat:  Konektivní služby Peugeot výrazně usnadní každodenní používání vozu

Tato italská společnost se dostala do největších problémů při přechodu na tzv. pay-for-production začátkem nového tisíciletí. V praxi to znamenalo, že místo aby automobilky platily za výrobu předem, Pininfarina nejdřív zafinancovala celou přípravu a rozjezd a zákazníci platili až podle vyrobeného počtu vozů. Což se ukázalo být jako velký problém v případě nižšího odbytu vyráběných vozů, než se očekávalo. Mezi takové patří například Alfa Romeo Spider, Mitsubishi CZC, Volvo C70 nebo Ford Focus CC.

Mohlo by vás zajímat:  Nový Volkswagen Golf ukázal fotky téměř bez maskování

Podle nových plánů by již Pininfarina nevyráběla desítky tisíc vozů ročně, ale pouze stovky a snížil by se také počet rozdílných vozů. Nejpravděpodobnější je proto spolupráce s prémiovými automobilkami, přičemž s několika z nich se již vedou jednání. My plánům Pininfariny fandíme a těšíme se na jejich případné výsledky. Myslíte si, že se italské společnosti podaří rozjet zakázkovou výrobu tak, aby již neprodělávala?

Zdroj: autonews.com