Porsche ukázalo ultimativní verzi Caymanu

Porsche straší své příznivce instalací čtyřválcových přeplňovaných motorů do příští generace roadsteru Boxster a kupé Cayman. Ta chvíle naštěstí ještě nenastala a stuttgartská automobilka zase jednou sáhla do svého zlatého fondu.

A vytáhla z něj Cayman GT4, kompaktní kupé s plochým šestiválcem z větší 911 Carrera S a pouze manuální šestistupňovou převodovkou. Žádné turbo, žádné PDK… Pohonná jednotka, s výkonem 380 koní, dokáže GT4 „vystřelit“ na 100 km/h za 4,4 sekundy a dosáhnout s ním až 295 km/h. Trochu stranou zájmu bude u tohoto auta spotřeba 10,3 l/100 km, mnohem zajímavější je totiž čas 7 minut a 40 sekund z Nordschleife, kterým se Cayman vyrovná Mercedesu SLS AMG či 997 GT3.

Výrazný je aerodynamický bodykit karosérie, zahrnující mimo jiné přepracovaný přední nárazník s lízátkem a třemi nasávacími otvory, novou přední kapotu, nástavce prahů a odtokovou hranu na zadní kapotě. Tou nejzajímavější položkou je nicméně velké zadní křídlo, které uchycené napevno. Standardem jsou 20palcová kola, za nimiž se ukrývají kotouče, používající komponenty z 911 GT3. Když vedle sebe postavíte klasický Cayman a GT4, možná si všimnete o 30 mm nižší světlé výšky, za níž má zodpovědnost sportovní podvozek. 

Sportovní sedadla jsou standardně potažena kombinací kůže a Alcantary, za příplatek Porsche dodá skořepiny s konstrukcí z plastů vyztužených karbonem. Další změny pozná hlavně řidič, protože má před sebou nejen volant potažený Alcantarou, ale také upravený přístrojový panel. Když už byla řeč o příplatkové výbavě, za nemalou porci evropské měny můžete dostat karbon-keramické brzdy, balíček Sport Chrono s aplikací Track Precision nebo balíček Club Sport. Základní cena 85 779 euro (cca 2 380 000 korun) se však pak stane minulostí.

Zdroj: Porsche

Komentáře