100% elektrický Peugeot e-208: nový elektromotor, vyšší účinnost a dojezd až 400 kilometrů

Po první optimalizaci, která proběhla na konci roku 2021 a zvýšila dojezd o 6,5 % (+22 km), projde Peugeot e-208 v roce 2023 další zásadní technologickou evolucí. Dostane stejně jako Peugeot E-308 nový motor, díky čemuž se zvedne jeho maximální výkon o 15 %, ze 100 kW/136 k na 115 kW/156 k. Současně se výrazně zlepší jeho účinnost a sníží jeho průměrná spotřeba energie na pouhých 12 kWh. Dojezd naroste o 10,5 %, tedy o 38 km, na celkových 400 km. To vše bude znamenat přínos z pohledu provozních nákladů, stejně jako z hlediska jízdních zážitků a usnadnění každodenního života uživatelů.

 Peugeot e-208, 100% elektrická verze modelu 208, si získala přízeň zákazníků celého světa svým vzhledem, bohatou výbavou a potěšením z jízdy, které přináší elektrická technologie. Za svůj úspěch vděčí model e-208 také kabině Peugeot i-Cockpit® s kompaktním volantem přinášejícím lepší zážitek z řízení a jedinečné jízdní vlastnosti. Svými přednostmi si tento elektromobil vybudoval početnou základnu příznivců. Od uvedení na trh v roce 2019 bylo vyrobeno téměř 110 000 kusů, ale především je Peugeot e-208 od začátku roku 2022 na čele prodejů elektromobilů segmentu B v Evropě a také nejprodávanějším elektromobilem ve Francii.

400 bezemisních kilometrů

V roce 2023 bude Peugeot e-208 vybaven novým hnacím ústrojím, představeným u modelu Peugeot E-308. Díky tomu nabídne až o 38 km a o 10,5 % větší dojezd, který tak bude dosahovat až 400 km.

Mohlo by vás zajímat:  Značka Volkswagen ztrojnásobila v roce 2020 počet dodaných elektromobilů

Nová verze 100% elektrického vozu Peugeot e-208 bude mít k dispozici:

  • Nový motor o výkonu 115 kW/156 k, tj. 15 kW/20 k navíc oproti současnému motoru. Točivý moment 260 Nm je dostupný od 0 km/h pro okamžitou reakceschopnost. Výsledkem je ještě větší potěšení z jízdy bez vibrací, hluku, řazení, zápachu a emisí CO2.
  • Novou účinnější vysokonapěťovou baterii s kapacitou 51 kWh (užitečná kapacita 48,1 kWh). Baterie pracuje při napětí 400 V.

Pro konstruktéry tohoto nového hnacího ústrojí byla klíčová efektivita. Všechny tyto inovace umožňují dosáhnout pozoruhodně nízké průměrné spotřeby energie, která se pohybuje kolem 12 kWh na 100 km.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Peugeot

Výhody první optimalizace zůstávají

Na konci roku 2021 již Peugeot e-208 prošel první technologickou evolucí, díky níž mohl nabídnout dojezd až 362 km, což je o 22 km více než u první verze uvedené na trh na konci roku 2019. Společně tak obě evoluce zajistily o 17,65 % delší dojezd a o 15 % nižší spotřebu energie, než měl model e-208 při svém uvedení. První fáze optimalizace zahrnovala řadu novinek, které jsou samozřejmě v novém modelu e-208 stále k dispozici:

  • tepelné čerpadlo ve spojení s čidlem vlhkosti umístěným v horní části čelního skla maximalizuje energetickou účinnost vytápění a klimatizace. Informace přenášené tímto čidlem umožňují přesněji řídit recirkulaci vzduchu v prostoru pro cestující a v konečném důsledku zachovat množství energie obsažené v baterii během fází vytápění a udržování teploty uvnitř vozu;
  • pneumatiky třídy „A+“ minimalizují ztráty energie třením;
  • převodový poměr optimalizuje dojezd při jízdě po silnici a dálnici.
Mohlo by vás zajímat:  Nová Škoda Octavia Scout: Třetí generace lifestylového kombi

Účinnost těchto prvních vylepšení je patrná zejména při nízkých venkovních teplotách. Kromě podstatného zvýšení dojezdu je však třeba zdůraznit i zlepšení (až o 40 km) při reálném používání vozu v městském provozu a při teplotách blízkých 0 °C.

Praktické každodenního používání

Pro Peugeot e-208 jsou k dispozici dva typy palubních nabíječek, které pokrývají všechny způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázovým proudem 7,4 kW, za příplatek je pak k dispozici zařízení pro nabíjení třífázovým proudem 11 kW. Peugeot e-208 navíc umožňuje rychlé nabíjení pomocí rychlonabíjecí stanice 100 kW, a to z 20 % na 80 % za méně než 25 minut.

Pomocí ovladače na středové konzoli může řidič zvolit jeden ze tří dostupných jízdních režimů (ECO, NORMAL a SPORT) a zvýšit tak dojezd nebo výkon. Prostřednictvím režimu BRAKE, který se aktivuje ovladačem na převodovce, může uživatel také zvýšit zpomalení při uvolnění plynového pedálu a tím zvýšit rekuperaci energie.

Nový Peugeot e-208 přijde na trh v průběhu roku 2023.

Zdroj: TZ Peugeot