Tyto chyby řidičů jsou důsledkem nedostatečné výuky v autoškolách

3

Je jasné, že aby držitel řidičského oprávnění jezdil dobře, musí mít praxi. Tu získá až následným ježděním poté, co úspěšně absolvuje autoškolu. V ní by si však měl osvojit základní pravidla a návyky. Bohužel kurzy jsou dnes velmi rychlé a nedostatečné a podle toho to na silnicích vypadá. Jaké jsou nejčastější chyby, které dělají nejenom začátečníci?

Zipování

Správné zipování napomáhá rychlejšímu a plynulejšímu průjezdu konkrétním místem. Bohužel mnoho lidí buď pravidlo zipu vůbec neovládá, nebo mají ty kteří dojedou správně až k překážce za někoho, kdo je předjíždí. A tak je nechtějí pustit.

Mohlo by vás zajímat:  Odborníci radí, jak pečovat o vůz v této rizikové době. Vir v autě přežije i 72 hodin

Připojovací pruhy

Ty jsou ve většině případů dostatečně dlouhé, a tak umožní řidiči dosáhnout rychlosti, díky které se lépe zařadí mezi ostatní vozidla. Bohužel situace na silnicích je takový, že většina řidiči z připojovacího pruhu najíždí hned v prvních metrech v nedostatečných rychlostech. Ostatní jsou jimi omezováni i ohrožováni.

Pruhy na dálnici

Levý pruh na dálnici by měl být využíván výhradně jenom k předjíždění. Bohužel většina řidičů jede soustavně v něm a pravý využívají pouze minimálně. Tím ho blokují rychleji jedoucím řidičům. Stejné problémy jsou i na tříproudé dálnici, kde je často blokován jak pruh levý, tak i ten prostřední.

Mohlo by vás zajímat:  Oblíbené prvky výbavy postupně mizí z aut k nelibosti řidičů, automobilky jdou ale svou cestou

Kruhové objezdy

I když většina řidičů již ví, že dává přednost těm, co na kruhovém objedu jsou, velké množství jedoucích vozidel dává znamení o změně směru jízdy ve chvíli, kdy na kruhový objezd vjíždění, nebo při jeho průjezdu blikají levou směrovkou. Obojí je špatně. Vjíždí se bez blinkru a ten se dává až při výjezdu.

Vzdálenost mezi vozidly

Stačí se podívat na běžný provoz a je jasné, že málokdo drží dostatečnou vzdálenost mezi vozidly. Přitom stačí prudké brzdění a vlivem pomalejších reakcí i horších brzd může dojít k řetězové nehodě. Pamatujte na to, že čím rychleji jedete, tím delší vzdálenost je třeba dodržovat.

Mohlo by vás zajímat:  Podvodníkům u silnic mnoho řidičů naletí, přestože jejich průhledné taktiky jsou stále stejné

Blokování křižovatek

Pravidla silničního provozu říkají, že do křižovatky by mě řidič vjet až ve chvíli, kdy ji dokáže bezpečně opustit. Realita je taková, že se do ní každý cpe bez ohledu na to, co je kolem něho. Tím křižovatku zablokují, což vede jak k tomu, že do ní už nemohou vjet ostatní řidiči z jiných směrů, ale může to vést také ke zvýšenému riziku nehody.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora