Praha je nejenom městem s nejvyšším počtem obyvatel u nás. Je také lokalitou s největším počtem registrovaných vozidel. Je to dáno jak samotným počtem lidí, co v Praze žijí, tak je to dáno také počtem firem, které zde mají své sídlo. S tím souvisí i počet registrací vozidel, které spadají právě pod hlavní město Praha. Vlivem těchto velkých počtů začínají postupně docházet pražské registrační značky.
Začíná série 8AA
Aktuálně se ještě rozdávají značky série 7, ale již brzy by měla být vydávána série 8, která již bude předposlední. Po ní následuje ještě série 9 a tím současné možnosti končí. A jelikož jsme aktuálně již u osmičky, moc času zatím nezbývá. Připomeňme také, že tento současný formát je platný od roku 2001, kdy se zvolit právě z důvodu nedostatku předchozích používaných kombinací. Pokud by registrace nových automobilů probíhaly v podobném tempu jako doposud, dá se očekávat že značky dojdou za 2 – 2,5 roku.
Co bude dále?
Podle všeho to vypadá, že řešení nedostatku registračních značek bude nakonec vyřešeno, jak nejjednodušeji to půjde. A to tak, že poslední čtyři znaky, tedy současné čtyřčíslí vpravo již nebude pouze sérií čísel, ale na konec se bude přidávat písmeno. Tím se opět rapidně zvýší počet možných kombinací. Levá trojmístná série se může rozjet v podstatě naplno a u pravé se místo poslední číslice použije písmeno.
Staré vyřazené značky se používat nesmí
Možné řešení problému by mohlo být také v tom, že se do oběhu znovu zařadí již nepoužívané kombinace registračních značek. Tedy značek vozidel, které již nejsou v České republice evidovány. To však podle současných zákonných úprav možné není a pokud tento stav bude trvat i nadále, znamená to, že se budou muset tvořit stále nové a nové kombinace značek. A to se netýká jenom Prahy, ale i jednotlivých krajů. Zde však situace rozhodně není nijak kritická a značek je stále dostatek.