Tříválcová Škoda Kamiq umí nabídnout příjemnou jízdu, moderní prvky a řadu drobných vychytávek které usnadní život

Škoda Kamiq byl očekávaným modelem v portfoliu mladoboleslavské automobilky. Jde o třetí SUV, které je zároveň tím nejmenším v portfoliu vozů. I proto se logicky spekuluje nad tím, že by se mělo jednat o budoucího nástupce modelu Fabia Combi. Nám se dostal do rukou Kamiq s manuální převodovkou a litrovým tříválcem, který jsme podrobili testu. A jak se autu dařilo?

Povedený design umí zaujmout

Trend městských SUV je nezastavitelný a toho se jasně drží i Škoda Kamiq. Hned na první pohled je víceméně jasné, že se od začátku má jednat o městský crossover, který je aktuálně velmi poptávaným typem aut. Zaujmou nejenom lákavé a moderní tvary, ale i design světel, stejně jako povedeně vypadající převis kapoty v boční části auta. K tomu všemu přidejme panoramatickou střechu, který se z horního pohledu jeví jako černá, nebo spodní ochranné prvky ve světlém provedení na předním i zadním nárazníku. V kombinaci s výraznou červenou barvou povedený výsledek.

Důraz na digitalizaci

Po usednutí je celkem jasně patrné, že byl kladen velký důraz na celkovou digitalizaci. To hlavní, co přitáhne pozornost je rozhodně velký digitální přístrojový štít. Ten si lze i zajímavě individuálně přizpůsobit podle konkrétních potřeb každého, kdo vozu usedne. Lišit se může, jak designem toho, jak jsou jednotlivé informace zobrazovány, tak i tím, co přesně můžete vidět. Velmi dobrým počinem je možnost promítání mapy z navigace, díky čemuž lze snadno periferně sledovat směr, bez nutnosti odklánět hlavu na středový panel.

Na něm se nachází obrazovka multimediálního systému, skrz který lze ovládat řadu prvků samotného vozu. Zatímco teplotu řidiče i spolujezdce lze stále nastavovat mechanicky, konkrétní využití jednotlivých výdechů klimatizace už musíte nastavit skrz obrazovku. Pro mnohé negativum, které může zdržovat. Při automatickém nastavení však této funkce není třeba nutně využívat. Přední ofuk okna stále zapnete tlačítkem, takže nastavování konkrétního směru foukání není až takovou nutností, aby bylo třeba využívat mechanických tlačítek.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Citroën Jumper

Výbava, která přijde vhod

Náš testovaný Škoda Kamiq rozhodně nezklamal ani svou výbavou. Virtuální kokpit nebo panoramatickou střechu už jsme zmínili. Opomíjet nelze ani vyhřívání sedadel, systém udržení auta v jízdním pruhu, parkovací asistent, možnost přepínání jízdních režimů, dotyková obrazovka, bezklíčové startování a další věci dělají dokážou posunout Kamiq o pořádný level dopředu.

Tříválec, který nás příjemně překvapil

Ano, pod kapotou našeho testovaného vozu byl tolika lidmi obávaný tříválec. A výsledek? Předčil očekávání. Auto jelo skutečně velmi dobře a díky manuální převodovce jsme měli jednotlivé rychlostní stupně pevně v rukou. I při vyšším vytáčení otáček nebylo třeba mít obavy z jakéhokoliv řevu motoru. Jak pro jeho vyladění, tak i pro dobré odhlučnění auta jako takového. Ano, najdou se názory ohledně životnosti tříválcových motorů, ale ty už jsou na trhu nějaký ten pátek a nutno říci, že by se nijak neobjevovaly apokalyptické scénáře o jejich dlouhodobé nespolehlivost. Nebudeme se však pouštět do jakýchkoliv rozmíšek a uveďme, že ač jsme do auta sedali s obavami, motorizace opravdu příjemně překvapila.

Vychytávky nabídnou něco navíc

Moto Simply Clever používané Škodovkou Kamiq skutečně splňuje. Různých drobností a vychytávek má auto poměrně dost. Třeba praktický integrovaný trychtýř na nalévání chladicí kapaliny, dále je to také škrabka umístěná ve víčku nádrže, nebo zajímavé plastové chrániče dveří, které vyjedou současně s jejich otevřením a při zavírání dveří se opět schovají, a tak nijak nehyzdí celkový design vozu. Zaujme také vyhřívání předního sedadla. Po jeho stisknutí se automaticky zapíná také vyhřívání volantu, které můžete v případě zájmu vypnout skrz dotykový displej, kde se dozvíte právě notifikaci o tom, že vám začíná kromě sedadla hřát i volant.

Očekávaným drobným zklamáním může být menší zavazadlový prostor, ale když vezmeme v potaz, že Škoda Kamiq je městským crossoverem, nelze zde obecně mluvit o žádném výrazném nedostatku místa.

Mohlo by vás zajímat:  Za volantem Legendy: Ford Escort 1600

Závěrečné shrnutí

Škoda Kamiq je určitě povedené auto, které má na to konkurovat mnohým již zavedeným městským crossoverům. Naše verze určitě zaujala panoramatickou střechou, skvěle propracovaným digitálním přístrojovým štítem, i řadou drobných vychytávek. Pravda, dá se bez nich obejít, ale když je na autě máte, proč z toho nemít radost. Obávaná motorizace nakonec nezklamala a nadělala velkou parádu. Jediná negativa tak mohou být ve spojení s nastavením foukání vzduchu skrz dotykovou obrazovku, poměrně delší prodlevu náběhu multimediálního systému po nastartování, nebo lehce pomalejší start-stop systém. Jinak má Škoda Kamiq naše jasné doporučení.

 

Komentáře