Honda Accord není pro Američany nebo Japonce žádnou velkou novinkou. Vždyť na těchto trzích se v nové generaci prodává již skoro rok. Novinkou v nabídce sedanu, který se do Evropy pravděpodobně nikdy nedostane, je však hybridní verze.
Ta se pyšní pohonným ústrojím, které lze najít i ve verzi PHEV (zkráceně plug-in hybridní verzi). To je složeno z elektromotoru o výkonu 124 kW a zážehového čtyřválce 2.0. Honda označuje hybridní jednotku jako Sport Hybrid Intelligent Multi Mode Drive a jak uvádí sama automobilka – Accord Hybrid pracuje ve třech módech EV Drive, Hybrid Drive a Engine Drive.
V režimu EV Drive používá Accord k pohonu lithium-iontové baterie o blíže nespecifikované kapacitě, které jsou v permanenci v nízkých rychlostech, kde Accord jezdí čistě na elektřinu. V režimu Hybrid Drive spolu spolupracují obě pohonné jednotky, což je výhodné především v městském provozu. V posledním režimu Engine Drive Accord využívá plného výkonu celého hybridního ústrojí, který je posílán na přední kola.
Vzhledově zaujme Accord Hybrid především modrým podbarvením světlometů a lamel v masce chladiče. Nechybí samozřejmě aerodynamické kryty kol, decentní zadní spoiler nebo LED diody pro denní svícení. V interiéru zaujme především trojice modře podsvícených displejů, kožené čalounění, zadní parkovací kamera nebo systémy varující před vyjetím z pruhu či před čelní kolizí.
Ceny v USA Honda zatím neoznámila, ale v Japonsku je hybridní Acord v prodeji za ekvivalent 38 000 dolarů (cca 745 000 Kč), což je o 7 000 dolarů (cca 137 000 Kč) více než kolik stojí hlavní rival ze stáje Toyoty – model Camry Hybrid.
Zdroj: Honda