Že se za méně než 200 tisíc korun nedá pořídit nové auto, které je navíc úsporné? Opak je pravdou. Existují totiž auta, která se pod tuto hranici bez problémů vejdou a ukazují, že pořídit nové auto tak může být výhodnější, než koupě ojetiny. Nutno ale dodat, že ne všude se dané vozy prodávají. A důvod takto nízké ceny? Často výbava, výkon, kvalita zpracování, ale i bezpečnost. A jaké vozy jsou ty cenově nejdostupnější na světě?
Hyundai Grand i10 Nios
Že jste o tomto korejském autě nikdy neslyšeli? Patrně proto, že nežijete v Indii, pro kterou je tento model určený. Nejde však o nic jiného, než o vůz u nás známý jako Hyundai i10. V Indii se auto prodává v přepočtu za 200 tisíc korun. A to s motorizací 1,2 litru a výkonu 69 koní, v přestavbě na plyn. Auto tak je vybaveno šedesátilitrovou plynovou nádrží a dodatečnou 37 litrovou nádrží na benzín.
Hyundai Santro
Ani o voze Hyundai Santro jste možná také ani neslyšeli. Proč? Odpověď je stejná jako v předchozím případě. Důvodem je to, že se prodává v Indii. A i v tomto případě mluvíme o verzi na plyn. Pod kapotou je motor o objemu 1,1 litru, který nabídne výkon 60 koní a točivý moment 85 Nm. Není to sice žádná sláva, ale když vezmeme v potaz, že auto stojí kolem 200 tisíc, dá se to překousnout.
Suzuki Alto
Tento model hrdě aspiruje na nejlevnější auto na světě. Svým vzhledem ani praktičností sice nijak výrazně neuchvátí, ale to vše dokáží zákazníci pominout, jelikož k pořízení modelu Suzuki Alto jim stačí v přepočtu zhruba 130 000 Kč. Pod kapotou je tříválec o objemu 0,8 litru s výkonem 41 koní. I v tomto případě je součástí vozu přestavba na plyn, což znamená jistotu minimálních nákladů. Dle dokumentace má auto spotřebu 3,2 kg plynu na 100 km. A kde auto seženete? Opět v Indii.
Suzuki Celerio
Vůz Suzuki Celerio již můžete z Evropy znát. V roce 2015 se zde objevil jako novinka s cenou pod 250 tisíc. My se však opět zaměříme na indickou variantu, s přestavbou na plyn. Tu pohání litrový motor o výkonu 59 koní a točivým momentem 78 Nm. Spotřeba vozu je podle tabulek pouze 3,3 kilogramu plynu na sto kilometrů. A cena indického modelu? V přepočtu asi 170 000 Kč, tedy podstatně méně než stála evropská verze.
Zdroj: Autorský text