Indický Rapid dostal decentní modernizaci

Na světě máme momentálně tři typy Škody Rapidevropskou s karosérii hatchback a liftback, čínskou s karosérii sedan a indickou, která je sice také sedanem, s předchozími modely má však společné pouze jméno.

Jinak se v podstatě jedná o výrazně modernizovaný Volkswagen Vento, který je pro změnu indickou interpretací Pola Sedan. V rámci aktuálního faceliftu dostal Rapid novou čtyřválcovou naftovou patnáctistovku TDI o výkonu 105 koní s točivým momentem 250 Nm. Nový motor spolupracuje s manuální pětistupňovou převodovkou nebo s pro Indii rovněž novým sedmistupňovým automatem DSG. Spotřeba klesla oproti odcházející šestnáctistovce TDI o asi 3%, v řeči čísel to znamená 4,7 l/100 s manuálem nebo 4,6 l/100 s automatem. Mimo naftový agregát je k dispozici ještě zážehová šestnáctistovka o výkonu 105 koní s točivým momentem 153 Nm, dostupná s manuální pětikvaltem nebo automatickým šestikvaltem. 

Mohlo by vás zajímat:  BMW a Kith společně představují exkluzivní speciální edici nového BMW M4 Competition Coupé

Vizuálně se 4386 mm dlouhý sedan dočkal nového hnědého laku Toffee Brown, doplňující stávající pětici barev. Novinkou je rovněž možnost sáhnout po doplňcích v lesklé černé, které jsou zahrnuty v paketu Black Package, dostupný pro výbavu Elegance. Jmenovitě se jedná o zatmavená světla a mlhovky, masku, litá kola, kryty zrcátek a střechu. 

Výbava je rozdělena do stupňů Active, Ambition, Ambition+ a Elegance, přičemž již v základu za 722 230 rupií (cca 254 000 korun) najdeme například manuální klimatizaci s výdechy pro zadní sedadla nebo elektrická přední okna. Přední airbag, ABS, výškově stavitelné sedadlo řidiče nebo přední i zadní mlhovky jsou však součástí až druhého výbavového stupně Ambition. Druhý čelní airbag spolu se zadními parkovacími senzory a rádiem součástí až třetího stupně Ambition+. Nejvyšší stupeň Elegance má například tempomat, automatickou klimatizaci nebo projektorová světla. 

Mohlo by vás zajímat:  Render sériové podoby Škody VisionC

Zdroj: Škoda