Kamionů jsou plné silnice. Řada lidí proti nim má pochopitelně výhrady. Vyčítají jim, že způsobují kolony, že blokují silnice, že jsou viníky smrtelných nehod nebo že silnice poškozují. Realitou však je, že bez kamionů by se mnohým řidičům jezdilo na silnicích podstatně hůře. V provozu mohou být i zajímavým přínosem. V čem konkrétně?
Nízká spotřeba
Ceny paliv jsou stále vysoké, a tak mnozí stále hledají cesty, jak palivo co nejvíce ušetřit. Základem je úsporná jízda, které lze docílit nejenom pomalejší jízdou, ale i jízdou za jiným autem. Kamiony obvykle jednou maximálně osmdesátkou a díky jejich velikosti se lze snadno dostat do vzduchové kapsy. Odpor vzduchu následně není tak vysoký, což se podepíše na spotřebě auta.
Lepší dojezd
Všimli jste si někdy na dálnici toho, že některé elektromobily jedou záměrně v pravém pruhu za kamionem? Tento důvod je zcela logický. Stejně jako se u spalovacího auta řeší spotřeba, řeší se u elektromobilu dojezd. Jízdou za kamionem lze hodnoty spotřeby elektřiny držet na uzdě, díky čemuž lze s vozem na elektřinu ujet více než klasickou dálniční jízdou.
Rychlejší průjezd
Není nic výjimečného, že mnohé kamiony padesátku v obci moc nedodržují. Některé dokonce jedou i na hranici svého rychlostního povoleného limitu. Ve skutečnosti až tak neriskují, jelikož spoléhají na vysílačky a informace od ostatních kolegů řidičů. Vědí, že v dané obci hlídka není, a tak ji mohou projet rychleji. Kdo se za ně zařadí, ušetří čas, i když při tom porušuje předpisy. Pravděpodobnost odhalení však bude minimální.
Únik kontrolám
Nalepit se na kamion sice není bezpečné, ale může to být praktické. Takovou jízdou za kamionem se lze poměrně dobře vyhnout i policejním hlídkám. Jednoduše proto, že hlídka vás za kamionem nevidí a spatří vás, až když jste na její úrovni. V tu chvíli je na zastavení pozdě a vy můžete směle pokračovat dále.
Zdroj: https://www.quora.com/Does-tailgating-drafting-while-driving-save-gas