Blog: Zbytečné modely?

Na tuhle myšlenku mě přivedla zpráva, že Suzuki hodlá na přelomu let 2015/16 spustit prodej modelu Celerio. A nejsem si jist pouze jménem, i když o to až tak nejde. Bizarních jmen aut je všude kolem nás stejně, jak máku.

Celerio má v nabídce nahradit dosluhující Alto, které, aniž by bylo vzhledem k tomu co mělo dělat, (převézt lidi z bodu A do bodu B) špatným autem, se zrovna vysokými prodeji pyšnit nemohlo. Obávám se, aby osud Celeria nebyl stejný. Jistě, dá se předpokládat, že bude mechanické a jednoduché takovým tím staromilsky osvěžujícím způsobem, pod kapotou bude malá točivá atmosféra, a co víc by ti, co chtějí malé auto do města, vlastně mohli chtít? Tak jednoduché to ale není. Celerio bude muset být opravdu levné, aby potenciální klientelu zaujalo. To znamená, že bude muset být levnější než Swift, který nejen, že se vyrábí v Evropě, což pro některé ze zákazníků může být podstatné, ale obávám se, že zas až tak levné nebude.

Mohlo by vás zajímat:  Při aquaplaningu je nejdůležitější zachovat klid

Proč? Vzpomeňte na minulou či současnou generaci Citroënu C1. Obě jsou drahé. Tedy začnou být ve chvíli, kdy byste pro svou lepší polovičku chtěli koupit auto „v plné palbě.“ Samozřejmě, nikdo z nás nekupuje auta za ceníkové ceny, ale jako jistý referenční bod není ceník špatný. Vezmeme-li tak v úvahu ceníkovou cenu, stojí C1 v plné výbavě 340 tisíc Kč. Mnoho z vás jistě propuklo v smích. Právem. Kdybyste se totiž byli ochotni spokojit například se základem Mazdy2, kde nebudou prvky typu klimatizace chybět ani v základu, jste na ceníkových 280 tisících. Že se jedná o auto s jinými jízdními vlastnostmi a úrovní komfortu, dodávat netřeba. Nechcete Mazdu? Na výběr samozřejmě jsou i další.

Mohlo by vás zajímat:  Vybitá baterie? Zjistěte, jak používat startovací kabely

Pak tu máme jiný úhel pohledu. Nebudou se Swift a Celerio na trhu kanibalizovat, i když nezbytně nemíří na stejné skupiny zákazníků? Těžko říct, vše rozhodne cena. Bude-li Celerio v „plné palbě“ za bratru 250 tisíc a základ s manuální klimou řekněme za 180, budu ochoten uznat, že na náš trh nemíří další zbytečný model. Jistě si svého času pamatujete na duplicitu modelů Eos/Golf Cabrio, kdy posléze byla výroba Eosu ukončena.