Suzuki ukazuje přeplňovanou Vitaru

Téměř přesně před rokem slavilo v Paříži premiéru Suzuki Vitara, míří především na zájemce o malá SUV. Pod jeho kapotou se objevila pouze šestnáctistovka o výkonu 120 koní, a to se spalováním benzínu nebo nafty. Až nyní přišla řada na zážehový přeplňovaný čtyřválec, v tomto případě 1.4 Boosterjet. Výkon 140 koní i točivý moment 220 Nm …

Číst více

Suzuki představuje Baleno

Jméno Baleno není fanouškům Suzuki vůbec neznámé. Od poloviny 90. let do začátku nového tisíciletí se objevovalo na zádí hatchbacku, sedanu nebo kombíku nižší střední třídy. Nyní se Baleno vrací, ale už nikoliv jako konkurent Volkswagenu Golf. Japonci tady použili podobnou metodu jako loni u Vitary – tedy zrecyklovali klasické jméno a zabalili …

Číst více

Blog: Zbytečné modely?

Na tuhle myšlenku mě přivedla zpráva, že Suzuki hodlá na přelomu let 2015/16 spustit prodej modelu Celerio. A nejsem si jist pouze jménem, i když o to až tak nejde. Bizarních jmen aut je všude kolem nás stejně, jak máku. Celerio má v nabídce nahradit dosluhující Alto, které, aniž by bylo vzhledem k tomu co …

Číst více

Suzuki představuje třetí generaci modelu Lapin

V roce 2002 představilo Suzuki poprvé Alto Lapin, na ženy mířící kei car, odvozený od jednoho z nejpopulárnějších japonských automobilů. O šest let později měla premiéru generace druhá, která mimo jiné zaujala verzí Chocolat. Asi půl roku po klasickém Altu osmé generace dozrál čas také na třetí vydání provedení Lapin s tužší karosérií …

Číst více

Suzuki uvádí na trh novou Vitaru

Jméno Vitara je již od roku 1988 spojeno se Suzuki a především vynikajícími jízdními vlastnostmi v terénu. Loni představená poslední generace jde nicméně tak trochu vlastní cestou – tuhý rám je minulostí, redukční převodovka taky, avšak schopnost vyjet téměř vše autu zůstala. A nyní si mohou tuto tak trochu ojedinělou kombinaci koupit …

Číst více

Historie Suzuki Fronte Coupé

Je to menší než malé, ale Mini to není. Má motor vzadu a pohon zadních kol, ale Porsche 911 to není. Má konfiguraci 2+2, ale Bentley Continental to není. Co to tedy je? Suzuki Fronte Coupé, jedno z prvních (ne-li úplně první) sportovně laděných kei aut. Původní striktně dvoumístné kupé s délkou 2995 …

Číst více

Suzuki odhalilo konečnou podobu Alta Turbo RS

Sportovní Alto Turbo RS ukázalo Suzuki ve formě konceptu na tuningové výstavě v Tokiu začátkem ledna a už tehdy bylo téměř jisté, že sériová podoba na sebe nenechá dlouho čekat. Ačkoliv byl koncept ještě o něco divočejší, ani sériová podoba sportovního kei caru rozhodně nevypadá nudně. V porovnání se standardním Altem disponuje Turbo RS …

Číst více

Suzuki iK-2 – Proti všem

Na Ženevském autosalonu Suzuki představilo koncept iK-2, což je nový malý hatchback, který by rád zaútočil na pozice evropských konkurentů. Vypadá to tedy, že jde o předobraz nové generace modelu Swift. Otřást s pozicemi Fabie, Pola a Fiesty však nebude lehké. Vůz používá novou lehčí platformu a nové přeplňované motory s názvem Boosterjet a hybridní systém …

Číst více

Suzuki představuje v Ženevě koncept malého terénního auta

Tradice Suzuki v představování malých, ale schopných terénních vozů sahá až do sedmdesátých let k modelu LJ. V průběhu času na něj navázaly modely Samurai, Jimny nebo první generce SX4. Vizi nástupce těchto aut představuje koncept iM-4, v lecčems podobný japonským autům třídy kei. Především schopnost postavit na půdorysu s délkou 3693 mm, šířkou 1709 mm, výškou …

Číst více

Suzuki zmodernizovalo kei model Every

Asi jako většina modelů třídy kei, patří i Suzuki Every v Česku a vlastně i celé Evropě k neznámým, přestože je na trhu již dvanáctá generace. Ta aktuálně prošla facelitem a vedle lehkých úprav vzhledu přináší větší použití vysokopevnostní oceli. Dle Suzuki je až 33% karosérie vyrobeno z vysokopevnostní oceli, což s sebou přináší nejen její větší …

Číst více