Bugatti EB110 do starého železa stále nepatří

I když si většina motoristických fanoušků vybaví při vyslovení legendární značky Bugatti především model Veyron, opomenout bychom neměli ani na jeho předchůdce z 90. let minulého století – model EB110.

Vývoj dvoumístného kupé s motorem uprostřed a stálým pohonem všech kol vznikajícím v nově založené společnosti Bugatti Automobili SpA započal na konci roku 1989. Finální verze se pak představila 15. září 1991 hned na dvou místech současně a to na zámku ve Versailles a pod Velkým obloukem v Paříži. Bohužel výroba prvního Bugatti od roku 1956 netrvala příliš dlouho- pouze do roku 1995, kdy firma musela vyhlásit bankrot a výroba se tak zastavila.  

Mohlo by vás zajímat:  Luxusní garáže od palazzio.cz

##EB110##

To bychom měli stručné shrnutí poněkud smutné a krátké historie tohoto fantastického vozu, který vznikl pouze v přibližně 300 exemplářích. A jak na tom byla použitá technika? Podvozek vyvinutý společností Aérospatiale je vyroben z uhlíkových vláken, nápravy jsou rovnoběžníkové a karoserie navržená italským designérem Gandinim je z lehkých slitin. Bez povšimnutí by neměly zůstat ani vzhůru otevírané dveře, aktivní zadní spoiler zvyšující přítlak na zadní nápravu při vyšších rychlostech a dnes již spíše průměrný součinitel odporu vzduchu 0,35.

Mohlo by vás zajímat:  Pininfarina X na prodej

Pod kapotou dnes již legendárního supersportu se nachází vidlicový dvanáctiválec s pěti ventily na válec o zdvihovém objemu 3,5 litrů dopovaný čtveřicí turbodmychadel a mezichladičem chlazeného vzduchu, který byl spojen se všemi čtyřmi koly prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Ptáte se na výkon? Verze EB110 GT disponuje výkonem 411 kW (560 koní) při 8250 otáčkách za minutu a točivým momentem 611 Nm při 4200 otáčkách. Silnější verze EB110 SS pak svých přibližně 220 majitelů hýčkala výkonem 450 kW (611 koní) a 650 Nm točivého momentu. A co tato hromada čísel znamená?

Mohlo by vás zajímat:  Lucra LC470 pro rok 2013 odhalena

Nic menšího než zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,49 vteřiny a maximální rychlost 342 km/h v případě verze GT. Verze SS, která je nejen silnější, ale i o nezanedbatelných 50 kilogramů lehčí a tak dokázala čas potřebný ke zrychlení z nuly na 100 km/h stlačit o velmi slušné dvě desetiny. Maximální rychlost pak vzrostla na 351 km/h.