BYD představil nové plug-in hybridní SUV

Doby, kdy byla čínská auta všem pro smích svou pověstnou (ne)kvalitou a zastaralou technikou, většinou odkoupenou od věhlasnější značky, která jí používala v 90. letech, jsou pryč. Nové plug-in hybridní SUV Tang, pojmenované pod dynastii Tang, automobilky Build Your Dreams ukazuje, že když v Číně chtějí, dokáží stvořit bez přehánění monstrum.

Pod jeho kapotou je dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 205 koní s točivým momentem 320 Nm, který spolupracuje s dvojicí elektromotorů, každý s výkonem 150 koní a točivým momentem 200 Nm. Jednoduchou matematikou vyjde velmi působivý celkový výkon 505 koní a točivý momentem 720 Nm, což z modelu Tang dělá nejsilnější plug-in hybridní, ale i čistě hybridní, SUV na světě! Automobilka BYD taktiku při stavbě tohoto auta sama nazývá 5-4-2, v překladu nabídnout SUV se zrychlením na 100 km/h pod 5 sekund (ve skutečnosti 4,9 sekundy), pohonem všech kol (na něž výkon přenáší šestistupňový dvouspojkový automat) a spotřebou pod 2 l/100 km. Čistě na elektřinu ujede „čínský zázrak“ zhruba 80 km, při vybití akumulátorů navíc stačí Tang zapojit do 220V zásuvky a počkat. Aby se z režimu jízdy nestal náhodný generátor, můžete si jej zvolit pomocí ovladače v interiéru. Čistě elektrický a hybridní režim dále doplňuje eko režim a především sportovní režim, kde pracují naplno všechny tři motory.

Mohlo by vás zajímat:  Číňané nabízí Evropě luxusní a výkonný elektromobil za cenu, která konkurenci nepotěší

Nejsou to ale ani zdaleka všechny trumfy, protože stačí sáhnout po limitované edici Ultimate Edition s výrazným sportovním bodykitem a rázem stlačíte zrychlení na hodnotu 4,4 sekundy. Tím by se Tang stal třetím nejrychlejším SUV na světě po BMW X5/X6M a Mercedesu-AMG GLE 63. Cena za model, vyrobený v limitovaném počtu 200 kusů je však na Čínu astronomických 600 000 juanů (cca 2,3 milionu korun). O něco levnější možností, jak se ke speciální edici dostat, přináší BYD Tang Limited, vyrobený v počtu 98 kusů. Ten zaujme červenými koly a unikátním interiérem, jeho cena je 300 000 juanů (cca 1 165 000 korun).

Designově nejpohlednější je však stejně základní model s vytaženými lemy blatníků, LED diodovými světly, výrazným předním nárazníkem a množstvím chromu. Při pohledu z profilu a především zezadu však může BYD Tang lec komu připomenout Lexus RX. To se však změní přesednutím do interiéru, který je čalouněný kůží, vykládaný dřevem a minimálně co do vzhledu si nezadá s evropskou konkurencí. Před řidičem je 12,1palcový displej, tvořící přístrojový panel, středová konzole hostí 10,2palcový displej navigace a malý displej kompasu najdeme i mezi výdechy ventilace. Standardní výbava dále obsahuje 8 airbagů, audiosystém s nezávislým nastavením pro zadní sedadla, třízónovou automatickou klimatizaci opět s individuálním nastavováním pro zadní část kabiny, elektricky ovládaná přední sedadla s pamětí, vyhříváním a chlazením, vyhřívaná zadní sedadla a střešní okno. Z bezpečnostních asistentů je k dispozici tempomat, hlídání vybočení z jízdního pruhu, zadní kamera či hlídání mrtvého úhlu. 

Mohlo by vás zajímat:  Nissan uvádí hybridní X-Trail

Objednávky na vůz přijímá čínská automobilka již od včerejška, ceny standardního modelu však zatím nejsou známé. Případný zájemce tak musí vybírat pouze ze dvou výše zmíněných limitovaných modelů.

Zdroj: BYD