Chevrolet Corvette C7 Stingray – návrat legendárního jména

Včera hodinu po půlnoci našeho času se představila nejočekávanější novinka detroitského autosalonu, na kterou čekali hlavně Američané, ale i po celém světě. Ano, uhádli jste – nová, v pořadí sedmá, generace Chevroletu Corvette se odhalila v celé své kráse.

Po příjezdu červené a šedé ‘Vette přišli vrchní představitelé koncernu General Motors a ihned zkraje uvedli, že sedmá generace ponese označení Stingray. Stane se tak třetí v pořadí, která bude používat zmíněný dodatek. Celkově prošla Corvette evolučním designem a designéři se inspirovali také u konceptu Stingray, jež si zahrál v jednom dílu trilogie Transformers.

Dlouhá přední část je vyrobena z karbonových vláken a obsahuje nárazník s velkým otvorem nebo HID světlomety s integrovanými LED světly pro denní svícení. Naopak na zádi objevíme decentní spoiler, na středu umístěné čtyři koncovky výfuku a zadní lampy inspirované u modelu Camaro. Tímto krokem Chevrolet zakopal tradici kulatých zadních světel. Novinkou na C7 jsou také boční okénka u C-sloupků, která byla naposledy viděna u první generace. Sedmé generační provedení nabídne také odnímatelný střešní panel Double Bubble. Automobil disponuje hliníkovým rámem, pomocí kterého dosahuje optimální váhy 50/50. Nechybí ani podvozkové panely z uhlíkatých nanokompozitů nebo kompozitové blatníky, dveře či zadní části vozu.

Mohlo by vás zajímat:  Alfa Romeo 4C půjde do výroby již v květnu 2013

Interiér je lepší a samozřejmě s kvalitnějšími materiály – kožené čalounění, hliníkové a karbonové obložení a další. Středový panel se natočil směrem k řidiči a mnohým z nás můžou linie palubní desky připomínat vnitřek Audi R8. Vrcholem vnitřního vybavení je informační systém včetně navigace s 8palcovou dotykovou obrazovkou. Kupující si může také připlatit za lepší sedadla, jež mají hořčíkový rám pro lepší pohodlí a boční oporu.

V motorovém prostoru je umístěn nově vyvinutý 6.2litrový osmiválec small-block řady LT1 s přímým vstřikováním, Active Fuel Management, variabilním časováním ventilů, kompresním poměrem 11,5:1 a pokrokovějším spalovacím systémem. Výkon je nastaven na 450 koní a krouticí moment na 610 Nm, což se tím pádem stává nejsilnějším, a při spotřebě 9,1 l/100 km na dálnici, i nejúspornějším motorem v historii modelu. Díky vyššímu výkonu a nižší váze dosáhne nová Corvette zrychlení na stovku pod čtyři sekundy. Zpočátku se bude sedmá generace nabízet se šestistupňovým automatem, poté se do nabídky dostane i sedmistupňový Tremec manuál s indikátorem řazení Active Rev Matching. Motor nabídne celkem pět jízdních režimů – Weather, ECO, Tour, Sport a Track.

Mohlo by vás zajímat:  Triumph TR3 - Gentleman hledá majitele

Už od samotné premiéry je k mání také Z51 Performance Package, který zahrnuje diferenciál s elektronicky omezeným prokluzem, mazací systém se suchou vanou, integrální chlazení brzd, diferenciálu a převodovky nebo speciální aero paket (zlepšuje stabilitu vozu při vysokých rychlostech). Samozřejmě výkonnější verze se představí až za pár let, prozatím se musíme spokojit s novou generací Chevroletu Corvette C7 Stingray. Prodeje nového amerického modelu začnou letos na podzim.