Chystá se návrat Octavia Cupu?

Značkový pohár Škoda Octavia Cup platil svého času za nejpopulárnější a nejprestižnější okruhový seriál na českém území, z nějž se do světa „velkého“ motorsportu dostalo mnoho dnes slavných jmen. Za všechna jmenujme Jana Kopeckého, Petra Fulína nebo Štefana Rosinu. V roce 2010, tedy po dvanácti letech fungování, však tento seriál skončil bez náhrady. O tu se nyní pokouší společnost Benet Automotive, která úzce spolupracuje přímo s mladoboleslavskou automobilkou.

Jako ideální základ pro závodní model byla vybrána Škoda Octavia RS, jež však sériové „eReSo“ připomíná pouze karosérií. Zbytek vozu byl důkladně odlehčen, čímž se povedlo stlačit hmotnost až na 1120 kilogramů. S touto masou se bude prát upravený dvoulitr TFSI, naladěný do třech výkonových stupňů. Základní nabízí 230 koní a 350 Nm, prostřední 260 koní a 380 Nm a nejvyšší 320 koní a 420 Nm. Na vozovku výkon přenáší dvouspojková převodovka DSG za vydatné pomoci mechanického samosvorného diferenciálu.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda pojede Rally Bohemia s modely ve speciálním designu

Podvozek má vpředu plně nastavitelné zavěšení typu McPherson, vzadu je rovněž plně nastavitelný víceprvek. Stavitelné tlumiče na všechna čtyři kola dodala renomovaná společnost Öhlins. Samotná kola mají rozměr 18 palců a jsou obuta do pneumatik Pirelli o rozměru 235/40 R18, za nimi se potom skrývají kotoučové brzdy vpředu o průměru 362 mm a vzadu o průměru 272 mm. Zatímco se do předních kotoučů zakusují šestipístkové třmeny AP, zadní brzdy pocházejí ze standardní Octavie RS.

Vedle techniky prošla pořádnou proměnou také samotná karosérie s tmavými kryty hlavních světlometů, předním splitterem nebo zadním křídlem. Interiér se závodní klecí je velice strohý a kromě anatomické sedačky se šestibodovými bezpečnostními pásy, respektive vyndavacího závodního volantu, nic moc dalšího nenabízí.

Mohlo by vás zajímat:  Aston Martin Vantage GTE přinese na trať Le Mans trochu umění

Zdroj: Benet Automotive