Déšť je nejhorší možná doba pro koupi ojetiny. Teprve po něm se ukáže pravý stav vozu

Haeavy Rain Fall City With Blurry Cars Selective Focus Color Toned

Ojeté auto lze koupit nejenom v bazarech, ale také od soukromých majitelů, kteří ho inzerují jak na internetu, tak i postaru v různých novinách či časopisech. Po prvotním kontaktu obvykle následuje osobní schůzka spojená s prohlídkou daného vozu. Málokdo si přitom uvědomí, jak velký vliv na to má počasí. Ano, právě to by mělo být bráno v potaz ve chvíli, kdy se plánuje ideální termín. Nejhorší, co může být, je počasí deštivé. Proč?

Není vidět vše, co za slunečného počasí

Postavit auto kamkoliv při slunečném počasí je zárukou toho, že na něm bude vidět jakýkoliv škrábaneček. Oproti tomu déšť dokáže mnoho problémů s karoserií dokonale zamaskovat. A nedostatek světla vlivem zatažené oblohy k tomu jenom přispěje. A nemusí to být jenom škrábance. V dešti nemusí být vidět ani začínající rez, stejně jako mohou kapky zamaskovat i drobné důlky a promáčkliny.

Mohlo by vás zajímat:  V těchto zemích hrozí nejpřísnější tresty za řízení pod vlivem alkoholu
Zdroj obrázku: Freepik

S prohlídkou pochopitelně spěcháme

Když prší, je jasné že chceme mít prohlídku vozidla co nejdříve za sebou. Málokdo chce trávit dlouhé desítky minut na dešti, zvláště když se k němu přidá také vítr a chladné teploty. Kontrola vozu před koupí se tak stává nedostatečnou a až doma lze zjistit, jaký je skutečně stav vozu, konkrétně jeho karoserie. Přitom právě důkladná prohlídka je velmi podstatná a i ze strany prodávajícího bychom na ni měli mít dostatečné množství času.

Mohlo by vás zajímat:  Nulová tolerance má svůj smysl. Alkohol zásadně ovlivňuje řízení

Zkušební jízda bude zkreslená

I zkušební jízda s daným autem nemusí být v dešti tak vypovídající jako na suchu. Sice to může mít výhody – lze zjistit, jak dobře auto odmlžuje, ale jinak převyšují spíše negativa. Vlivem toho, jak prší, voda odstřikuje od kol a zvýší se aerodynamický hluk, lze snadno přeslechnout zvuky, které by nás měly od koupě auta odradit. Problémem ale může být i to, že na mokré vozovce nemůžeme až tolik vyzkoušet přesnost řízení, funkčnost a efektivitu brzd a další věci. Na mokré vozovce auto hůře drží a to je riziko.

Zdroj: https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=23&t=771132
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora