Detroit bude svědkem premiéry modernizovaného Audi R8 a RS5 Cabriolet

Do začátku North American International Auto Show 2013 odehrávajícího se tradičně v Detroitu zbývá již pouze 8 dní. Je tedy nejvyšší čas začít představovat novinky, které se na tomto autosalonu představí.

A začneme německou prémiovou automobilkou Audi, jež si do Detroitu přiveze modernizovaný supersportovní model R8 a model RS5 ve verzi Cabriolet. Facelift u obou krasavců je spíše kosmetický a spočívá především v instalaci nových světlometů složených z LED diod, modifikovaných předních nárazníků a například nových vnějších zpětných zrcátkách.

Nová zrcátka jsou sice fajn, ale správného fanouška přeci jen zajímají spíše změny, které se odehrály pod kapotou. Pojďme si tedy sesumírovat paletu pohonných jednotek určených pro R8. Základem je vidlicový osmiválec FSI o zdvihovém objemu 4,2 litrů produkující výkon 316 kW (430 koní) a stejný počet newtonmetrů točivého momentu. Pohonná jednotka bude nově propojena se sedmistupňovou převodovkou S tronic, díky které vozidlo zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,2 vteřiny, přičemž maximální rychlost bude atakovat magickou hodnotu 300 km/h.

Chybět ani nadále nebude vidlicový desetiválec o zdvihovém objemu 5,2 litrů nabízený ve dvou výkonnostních variantách. Ta slabší nabídne výkon 386 kW (525 koní) a 530 Nm točivého momentu. Zrychlení z nuly na sto? 3,4 vteřiny a maximální rychlost 314 km/h. Silnější varianta pak přidá dalších 25 koní a 10 Nm točivého momentu. Co to udělá s dynamikou? Čas potřebný ke zrychlení z nuly na 100 km/h se zkrátí o jednu desetinu a hodnota maximální rychlosti stoupne na 315 km/h.

Brzdou provozu ovšem rozhodně nebudete ani v RS5 Cabriolet, který je poháněn vidlicovým osmiválcem o zdvihovém objemu 4,2 litrů naladěném na výkon 331 kW (450 koní) a 430 Nm točivého momentu. Tato porce výkonu 2005 kilogramů (!!) vážícího vozu neznamená nic jiného než zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,9 vteřiny a maximální rychlost 280 km/h.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes SLS AMG dostal pořádný tuning od McChip

Oba vozy se ve Spojených státech začnou prodávat na jaře letošního roku za zatím neznámé ceny.