Elektromobil lépe zvládá smyk. Kvůli váze má však delší brzdnou dráhu

Ukazuje se, že využívat elektromobil v zimě není žádný problém, jelikož katastrofické scénáře o extrémně sníženém dojezdu kvůli topení jsou pouze známým mýtem. A tak lze s elektromobilem klidně vyrazit třeba i do hor. Tedy do míst, kde jsou vozovky zasněžené, kde se nesolí a pokud máme štěstí, tak je zde silnice alespoň trochu posypána štěrkem …

Číst více

Baterie z elektromobilů končí v přírodě. V Národním parku Yellowstone

Co s bateriemi z elektromobilů? Velké téma, které zatím nemá nijak odpovídající řešení. Samozřejmostí by měla být jejich recyklace. Taková, kdy se rozeberou na jednotlivé materiály a ty se následně mohou využívat. Otázkou je, jak to bude proveditelné za pár let, až bude počet elektromobilů stoupat a zda je vůbec technologicky možné takový nápor …

Číst více

Vozy Audi jsou nabíjeny zelenou elektřinou, ukládanou do použitých akumulátorů

Audi se i v letošním roce prezentuje na Světovém ekonomickém fóru v Davosu jako poskytovatel trvale udržitelné prémiové mobility, a podporuje tak ekologické cíle každoročního zasedání. Značka se čtyřmi kruhy vystupuje již po třiatřicáté jako exkluzivní partner pro mobilitu a poskytuje flotilu automobilů, která je z 90 procent elektrifikovaná. Modely Audi jsou nabíjeny výhradně ekologickou elektrickou …

Číst více

Zdražení nabíjení: Provoz elektromobilu dvakrát dražší než u nafty i benzinu

Elektromobily měly být revolucí i proto, že jejich provoz bude stát doslova pár korun. S rozvojem dobíjecích stanic přichází studená sprcha a fakt, že z pár korun se stává pár stovek korun. Najednou už elektromobilita zase nedává smysl. Hlavně když si vezmeme v potaz, že náklady na sto kilometrů jsou i dvakrát vyšší než u běžného auta …

Číst více

Hráči Bayernu Mnichov budou jezdit Ekologickým autem roku 2020

Audi a FC Bayern Mnichov kráčí do budoucnosti společně. Obě prémiové značky tvoří od roku 2002 silný tým a nyní své partnerství prodloužily až do roku 2029 a rozšířily jeho záběr. Audi je exkluzivním automobilovým partnerem. V příštím desetiletí bude hrát hlavní roli strategická spolupráce v oblastech inovativního marketingu a elektrifikace. Všichni licencovaní hráči držitele rekordního …

Číst více

Co je u elektromobilu kritizováno, je u vodíkového auta přehlíženo

Odpůrci elektromobilů často zmiňují fakt, že když už alternativní palivo, tak jedině vodík, který má oproti elektřině budoucnost. Ve svých závěrech však velmi často přehlížejí jeden velmi důležitý fakt, který se vodíkových aut týká. A když se podíváme na současný stav, je třeba objektivně říci, že aktuálně mají vodíková auta negativ …

Číst více

Hlavní klady a zápory zimního provozu elektromobilu

I když letošní zima není až tak krutá, teploty klesají, a to může přinášet různé problémy. Jaké patří mezi ty, pokud plánujete v zimě jezdit elektromobilem? A jaké to má naopak výhody? Podívejte se společně s námi. A začneme klady. Předehřátí interiéru Sníte o tom, že byste přišli na parkoviště a sedli do již předehřátého vozu? Toto …

Číst více

Už je z čeho vybírat. Nabídka ojetých elektro a hybridních aut se zvýšila

Hybridy a elektromobily si postupně nacházejí cestu na české silnice. Příznivci alternativních pohonů mohli v roce 2019 vybírat z podstatně širšího spektra než předešlý rok, v nabídce vozů z druhé ruky se totiž loni objevilo celkem o 1404 ekologických aut více. Pozitivně se trh ojetých aut vyvíjí i co do stáří alternativních vozů a především co do počtu …

Číst více

Neřešitelné dilema automobilek: Dotovat elektromobily, nebo platit pokuty za emise

Emise je téma, které hýbe motoristickým světem. Nejvíce to neodnášíme my jako zákazníci, ale samotné automobilky. Ty musí řešit jedno velké dilema. V obou případech jde o peníze a v obou případech jde o to propočítat, kolik jich automobilka ztratí. O čem je řeč? O tom, jaká cesta je pro ni v aktuální honbou na nečisté automobily přijatelnější. …

Číst více