Fiat ukázal v Hannoveru nové Doblò

Fiat Doblò už za dobu své existence (od roku 2000) stihl zaujmout přes jeden milión zákazníku. Na právě probíhajícím veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru stojí na stánku Fiatu Professional Doblò výrazně upravené, sama automobilka dokonce tento model označuje jako jeho čtvrtou generaci.

Ať tak či tak, nové Doblò (jak jej můžeme politicky korektně označovat) designově víceméně odpovídá nedávno představenému Ramu ProMaster City, který je v prodeji v Severní Americe. To znamená kompletně přepracovanou přední část s výrazně větší maskou chladiče, novými světlomety, nárazníkem i kapotou. Kolem zadních světel je rámeček, více zdůrazňující horizontální linii vozu, opět s výrazně přepracovaným nárazníkem. 

Ještě razantnější proměnou prošel interiér, který se výrazně přiblížil osobním autům Fiatu. Z původní třetí generace zůstala prakticky jen kaplička přístrojů a i ta dostala nové podsívícení a chromované rámečky. Středová konzole je nyní designově čistší a nabízí multimediální systém UConnect s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, integrovanou navigací a příjmem digitálního rádia. V nižších verzích bude místo infotainmentu k dispozici rádio s Bluetooth, USB a Aux konektivitou. Praktickou stránku zastupuje multifunkční přední lavice, která poskytuje tři místa k sezení a pod níž se nachází odkládací prostor. Prostřední místo lze navíc sklopit a používat jej jako loketní opěrku.

Dodávku dělá dodávkou široká nabídka verzí a užitných vlastností. V případě Dobla lze nakonfigurovat až 1000 různých verzí od klasických dodávek až po speciální vozy. Mimo to jsou k dispozici čtyři základní varianty karosérie (Cargo, Combi, truck a valník) a volit lze z 200 různých typů podvozků. Zadní dveře lze otevírat v úhlu 180 stupňů, v případě potřeby lze dokonce sklopit sedadlo spolujezdce a převážet delší materiál a pokud budeme mluvit o klasické skříňové dodávce, naložíte do ní až 5 m3 nákladu!

Pod kapotou hned šestici vznětových motorů, počínaje 1.3 MultiJet o výkonu 75 a 90 koní se shodným točivým momentem 200 Nm. Dále je k dispozici 1.6 MultiJet o výkonu 100 a 105 koní (točivý moment 290 Nm), 1.6 MultiJet s robotizovanou převodovkou o výkonu 90 koní (točivý moment 200 Nm) a 2.0 MultiJet o výkonu 135 koní (točivý moment 320 Nm). Zážehové motory jsou celkem dva a jejich nabídka zahrnuje čtrnáctistovku o výkonu 95 koní (točivý moment 127 Nm) a čtrnáctistovku TurboJet o výkonu 120 koní (točivý moment 206 Nm). Úplnou alternativou je možnost volby dvoupalivového provedení motoru 1.4 TurboJet, který kromě benzínu pojede i na zemní plyn. Naftové verze 1.3 MultiJet (90 k) a 1.6 MultiJet (105 k) mohou volitelně vyjet z továrny i s balíčkem ekologických úprav EcoJet, snižující spotřebu paliva pomocí systému start/stop, pneumatik s nižším valivým odporem, aerodynamického paketu, oleje s nízkou viskozitou, chytrého alternátoru a olejového čerpadla s variabilním objemem. 

Mohlo by vás zajímat:  Zmodernizované Movano dostalo Start/Stop a zvýšení hmotnosti taženého přívěsu

Podvozek Dobla využívá nezávislého víceprvkového zavěšení zadních kol a nově ještě systému Traction+, zaručující dobrou trakci i na povrchu se sníženou přilnavostí. Nové odhlučnění prostoru pro cestující znamená o 3 dB menší hlučnost v kabině za jízdy. Z bezpečnostní výbavy ve standardu najdeme samozřejmě ABS, ale také kontrolu stability s protiprokluzovým systémem, asistent pro rozjezd do kopce, kontrolu tlaku v pneumatikách a čelní, respektive boční airbagy. 

Zdroj: Fiat

Komentáře