Ford představil koncept, využívající solární panely

Kdysi i v automobilovém průmyslu hojně využívaná solární energie je nyní na ústupu. Experimentů s tímto typem pohonu výrazně ubylo a místo slunce zaujala elektřina. Ford se však rozhodl oba dva způsoby pohonu zkombinovat

A z této kombinace vzešel koncept C-Max Solar Energi, což je ve zkratce plug-in hybridní MPV, které má na střeše zabudované solární panely. Baterie, potřebné k pohonu elektromotoru, tak mohou být nabíjeny nejen ze zásuvky, ale také ze solárních panelů.

Tyto panely jsou pak spojeny se speciálním koncentrátorem, jež se chová jako lupa. Koncentrátor tak dokáže sluneční paprsky usměrnit na menší plochu a tím zefektivnit nabíjení. Jak moc výhodná tato technologie je se snaží Ford demonstrovat na tvrzení, že jeden den pod slunečními paprsky nabije akumulátory dostatečně na to, aby v kombinaci se spalovacím motorem dovolili C-Maxu Energi dojezd až 998 km.

Užíváním takového vozu by údajně každý majitel ušetřil 4 tuny CO2 ročně a pokud by se solární technologie, vyvinutá ve spolupráci s firmou SunPower a technickým institutem v Georgii, zavedla do všech lehkých užitkových vozidel v USA, uštřila by se ročně až miliarda tun CO2. Teorie tedy vypadá hezky, ale jak by tomu bylo v praxi?

##cmax_energi##

Zdroj: Ford