Holden doplňuje modelovou řadu Commodore VF

Oči téměř všech zainteresovaných lidí, ale i nadšenců se momentálně upírají do Švýcarska, kde za pár týdnů začne nejvýznamnější světový autosalon. Přesto se našlo pár odvážlivců, kteří i v době ženevských premiér odhalují auta, která se v zemi helvétského kříže nepředstaví.

Jednou z takových značek je Holden. Ten předminulý víkend předvedl novou generaci sedanu Commodore s označením VF. Nyní se nabídka této řady začíná postupně rozrůstat. 

Prvním novým členem je výkonná verze SS V, která oproti sedanu nabídne dynamičtější vzhled. Sportovní verzi poznáte díky novým nárazníkům, upravené masce chladiče, zadnímu difuzoru a spoileru, novým koncovkám výfuku a hlavně 20-ti palcovým kolům. Kolik si bude Holden účtovat za hodně povedenou barvu Fantale zatím neřekl. 

Mohlo by vás zajímat:  Lancia představí ve Frankfurtu dvě novinky

Uvnitř nabídne SS V sportovní sedadla čalouněná kůží, sportovně podbarvené budíky přístrojů a samozřejmě informační systém MyLink s 8-mi palcovou dotykovou obrazovkou. Pod kapotou se objeví stejný motor jako v Chevroletu SS – tedy osmiválec řady LS3 o objemu 6.2 litru, který má výkon 421 koní. O bezpečné zastavení se postarají brzdy Brembo a o přenos výkonu na vozovku skrze zadní kola zase 6-ti stupňová manuální převodovka

Stejný vnější design jako sedan SS V využívá také pickup s tradičním označením Ute. Ten automobilka na prvních fotografiích prezentovala právě ve sportovní verzi SS V, není však pochyb, že v nabídce bude místo i pro klasickou verzi. 

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai spustil celoevropskou službu Charge myHyundai, usnadňující nabíjení na veřejných stanicích

Ute SS V přebírá veškeré designové prvky od výše zmiňovaného sedanu, jedinou změnou je pouze dvoumístná konfigurace interiéru a ložná plocha v zadní části vozu. Pod kapotou se objeví stejná jednotka jako u výše zmíněného sedanu – tedy osmiválec 6.2 o výkonu 421 koní, který bude spojen s 6-ti stupňovým manuálem.

Třetím do party je poněkud „usedlejší“ verze Sportwagon. Ta nabídne až po sloupek B stejný design jako sedan, pak se ale střecha prodlužuje, aby se do zadní části vozu vlezlo více zavazadel. Konkrétní čísla bohužel nemáme. 

Mohlo by vás zajímat:  Renault omladil svůj největší sedan Latitude

Sportwagon kompletně přebral interiér z verze sedan, což znamená použití informačního systému MyLink nebo lepší ergonomii ovladačů než u předchůdce. O pohon by se měly starat motory V6 a V8, o spolehlivý přenos výkonu na silnici pak 6-ti stupňová manuální nebo automatická převodovka.