S velkou pompou uvádí Hyundai na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku modernizaci limuzíny Equus. Model, který má zaútočit na německou trojku (BMW, Audi, Mercedes), Jaguar nebo Maserati, chce nově bodovat především lepšími technologiemi.
Proto již v základu najdete místo analogových budíků sedmipalcový TFT displej (ve vyšší verzi může mít až 12,3 palce). Kromě něj nabídne Equus dále také systém hlídající mrtvý úhel, elektronickou kontrolu stability, adaptivní tempomat nebo systém, který varuje řidiče při opuštění jízdního pruhu.
Design modelu se výrazně neměnil. Hyundai však sjednotil přední masku s ostatními modely automobilu, přidal diody do předních světel, upravil kryty zrcátek a pozměnil grafiku zadních světlometů. Rozšíření se dočkala také paleta barev, do které přibyl hnědý odstín Night Shadow. Interiér kromě již zmíněného TFT displeje dostal dále upravenou středovou konzoli.
Pod kapotou se i nadále vyskytuje pouze jediný zážehový osmiválec řady Tau o objemu rovných pět litrů. Maximální výkon je 435 koní, točivý moment vrcholí na hodnotě 509 Nm. Equus se chlubí téměř ideálním rozložením hmotnosti 50:50 a modernizovaný model navíc těží z upraveného podvozku. To značí, že jízdní vlastnosti by nemusely být zcela špatné.
To, jestli je lepší než velká německá trojka je však čistě na každém z nás. Já bych třeba Equusu šanci dal…
Zdroj: Hyundai